Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Normalt byggd", vad innebär det egentligen?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/svensken-i-snitt-overviktig/

Ja, vi kan ju börja med att etablera att på svenska heter det maraton, på engelska stavas det marathon (som Stockholm Marathon). Här följer ett ganska hårt program:

TIS: lugn löpning 10K, fläta in 3*2K i hård fart.

TOR: Hård löpning 10K.

LÖR: intervall

"Vem som helst som är någorlunda normalt byggd kan med rätt träning göra under 3 timmar".

Innefattar det att gå ner på halvtid på jobbet under 10 års tid? Innefattar det professionell hjälp av löptränare? Det är väldigt enkelt att säga att träningen inte

Fredrik, att gå ner under 3 timmar på maran är ett tufft mål. För de flesta krävs en satsning på 8-10 timmars träning i veckan. Och vägen till att ha en kropp som tål den träningsdosen är lång. Om du nu tränar 30-35 km i veckan, så kanske det tar 2-3 år i

Jag har eventuellt lite relevanta erfarenheter. Jag är också 45 år, och gjorde strax under tre timmar på maran senast jag sprang 2014. Då hade jag kanske legat på maratider kring 3:20 i några år, och gjorde en rejäl satsning i ett halvår för att komma und

Gissar det beror lite på hur du ser ut - dvs kroppskonstitution och storlek. Lättare om du är liten o lätt.

Och hur mycket du tränat annan idrott. Är du t ex en habil längdskidåkare eller cyklist med riktigt bra allmänkondis som "bara" behöver förbättra

Tack för väldigt många bra tips. Grymt forum detta. Ja, har insett att det krävs mycket tålamod för att nå sub-3 och som sagt, ålder samt kropp (är 1,93 och väger 93 kg) talar emot. Hade även ett elakartat diskbråck som satte mig helt ur spel under en sto

Ja, 173 cm och 63 kg hade varit ett lättare utgångsläge:-)

Haha, Anders. Du lyckades pricka min längd och vikt. Kanske är jag som ska satsa på sub 3. 😀

New York City Marathon är en rätt tuff mara att göra bra tider på så att sikta på sub3 utifrån det läget du är nu så är det bättre att välja en snabbare mara t ex Berlin eller Hamburg. Om det är så att du skall försöka kvala in på tid så är det bättre att