Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Japp Rockman stämmer, så nog fasen är man uppvärmd innan iaf!

Nu för tiden finns det många bra träningstips och redskap att tillgå på nätet. För några dagar sedan, hittade jag en onlinebutik med träningsredskap, som erbjuder olika produkter till bra priser. De har bla en rehabiliteringstrappa. Du kan kolla in den hä

Jag vet att det finns folk som har tränat i rulltrappor. Gått uppför i rulltrappor som rullar nedför. Finns det räcken i tävlingen så se till att träna på att använda dem. Det är en klar fördel. Om det inte är allt för stora trappsteg kan jag rekommendera

Tänk på att knäna tar mer stryk att springa utför än uppför trappor, Skadade knän hör till yrkessjukdomarna bland brevbärare.

Börjar bli gammal tråd, men jag saknar en av de viktigaste rekommendationerna: styrketräning. T.ex.utfall eller squats. Inte nog med att det blir lättare att gå uppför, det skyddar också mycket bättre när man går nedför.

Läste för några år sedan en artik

Första gången jag hörde talas om den vita mannens knän var för ca 40 år sedan då två av mina skolkamrater kom tillbaka från en årslång resa i Asien. De hade bl.a. vandrat i Himalaya och fått höra av sherpas hur man skulle gå i nedförsbackarna för att undv

12