Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur tränar man på vintern?
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla cyklister! Jag är nybörjarcyklist. Nybörjare på att träna ordentligt också bör nog tilläggas. Nästa år ska jag cykla vätternrundan är det tänkt. Jag undrar hur man tränar på vintern. Spinning? Bör man träna på något annat sätt än att cykla rent a

Cykelträning bedrivs på cykel så det blir till att klä sig varmt och ut på hojjen.
Kompletteras med övningar med http://www.balansboll.nu för bålstabilitet.

går även att införskaffa en trainer för att i hemmets trygga vrå sitta och få mil i både ben och rumpa..

Med den "bistra" svenska vintern så går det ju att bylta på sig lite och köra på.. med ev vissa åtgärder på cykeln, bättre lämpade däck och skärmar.

Hej! Jag gör så att jag har införskaffat en trainer som jag sitter på men har även fixat dubbdäck till MTB:n när racen är ett minne blott på vintern (Norrland), men spinning är att rekomendera för att få lite socialt och är betydligt roligare än att sitta

Nu bor Linnea i Lerdiket och då går det att cykla även på vintern.
Det klarar Ljungskog av..

De senaste två åren har vi haft barmark och plusgrader i stort sett hela hösten och vintern fram till slutet av januari. Sen snö och is blandat med mildväder fram till nån gång i mars. Sen plus och barmark igen.

Så länge det inte är halt väglag eller snö

Linnéa, om det är trevligt med träningskompisar på sommaren är det ett krav på vintern.. Det ska f*n sitta och nöta i snöblandat på egenhand.

Jag kommer även denna vinter, att använda min trainer. Det är så härligt, att plocka ut cykeln igen på våren....sen beror det väl på hur vintern blir i år.

Gör det som är roligt, då blir träningen av!
Men det är en klar fördel om del av träningen är konditionsträning.. inte bara yoga.. eller så! 😀

Spinning är bra.. försök att gå på lite längre pass om du kan också, kanske dubbla spinningpass på senvinter

Dubbdäck till MTB kör jag med. Funderar på en trainer till i vinter om vädret skulle vara för jäkligt eller om det går någon bra film 🙂