Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 11:45bra film är det alltid... kanske inte i Tv-tablån men dvd:n har ju obegränsade möjlighter :).. har dessutom spelat in alla etapper på TdF detta år så kan dra igång en alp etapp när som o njuta till...:)
bra film är det alltid... kanske inte i Tv-tablån men dvd:n har ju obegränsade möjlighter :).. har dessutom spelat in alla etapper på TdF detta år så kan dra igång en alp etapp när som o njuta till...:)
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 12:23Kör ni distans då under fyra-fem timmar?
Kör ni distans då under fyra-fem timmar?
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 13:20Kommer genom vintern med främst löpning. Tidseffektivt och framför allt slipper jag frysa. Har försökt att köra distans ute, men sviter efter upprepade förfrysningar av händer och fötter gör det nästintill omöjligt. (automatlåda är väl på gång??!)
Traine
Kommer genom vintern med främst löpning. Tidseffektivt och framför allt slipper jag frysa. Har försökt att köra distans ute, men sviter efter upprepade förfrysningar av händer och fötter gör det nästintill omöjligt. (automatlåda är väl på gång??!)
Traine
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 14:07Jag har dålig cirkulation i extremiteterna (mild raynauds), så längre än ca två timmar när det är runt nollan, funkar inte för mig. Efter en knapp timme börjar känseln försvinna i fötterna och händerna, och då blir det jobbigt att växla och bromsa. Dessut
Jag har dålig cirkulation i extremiteterna (mild raynauds), så längre än ca två timmar när det är runt nollan, funkar inte för mig. Efter en knapp timme börjar känseln försvinna i fötterna och händerna, och då blir det jobbigt att växla och bromsa. Dessut
Quote from Anders Wallerstedt on 17 July 2008, 14:15En camelback, vinter tossar(neoprenöverdrag) och rejäla tumvantar, löser det. (ned till -10 iaf.) Kör med dubbla tossar och tunna fingervantar under, för extra värme.
En camelback, vinter tossar(neoprenöverdrag) och rejäla tumvantar, löser det. (ned till -10 iaf.) Kör med dubbla tossar och tunna fingervantar under, för extra värme.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 14:19Nej, det är just det som är problemet. När man har så dålig ytcirkulation som jag har, så hjälper inte såna saker. Jag kör med grova skidhandskar (tumvantar kan jag varken växla eller bromsa med) och neoprenöverdrag vintertid (så fort det är kallare än ca
Nej, det är just det som är problemet. När man har så dålig ytcirkulation som jag har, så hjälper inte såna saker. Jag kör med grova skidhandskar (tumvantar kan jag varken växla eller bromsa med) och neoprenöverdrag vintertid (så fort det är kallare än ca
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 14:41Växla? Under vintern kör man i princip på samma växel hela passen.
Vanligtvis 39/18-20.
Enda gången jag växlar är om man ska uppför någon ås och då går det bra att växla med Scooterhandskar.Det nya vita är att folk sitter och växlar var o varannan minut
Växla? Under vintern kör man i princip på samma växel hela passen.
Vanligtvis 39/18-20.
Enda gången jag växlar är om man ska uppför någon ås och då går det bra att växla med Scooterhandskar.
Det nya vita är att folk sitter och växlar var o varannan minut
Quote from Anders Wallerstedt on 17 July 2008, 14:48Ja, på vintern ska man köra på lätta växlar och hög kadens, och det är bara i någon enstaka uppförsbacke man kan behöva växla ned.
Ja, på vintern ska man köra på lätta växlar och hög kadens, och det är bara i någon enstaka uppförsbacke man kan behöva växla ned.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 15:17Sen är längdåkning, särskilt skate, ett superbra komplement till cykelträningen. På köpet får du bra träning för överkroppen.
Sen är längdåkning, särskilt skate, ett superbra komplement till cykelträningen. På köpet får du bra träning för överkroppen.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 15:20Det är svårt att hitta tid till det också efter distanspassen.
Det är svårt att hitta tid till det också efter distanspassen.