Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 15:37Jag kör visserligen SS större delen av året, men att köra långsamma pass utan att växla är inte aktuellt. Då blir det för tungt uppför. Mycket lättare att trampa snabbare uppför på en hög växel, men långsamt uppför på en hög växel är skitjobbigt.
Jag kör visserligen SS större delen av året, men att köra långsamma pass utan att växla är inte aktuellt. Då blir det för tungt uppför. Mycket lättare att trampa snabbare uppför på en hög växel, men långsamt uppför på en hög växel är skitjobbigt.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 15:50Kan du redogöra för vad du menar?
Kan du redogöra för vad du menar?
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 15:58OK grabbar ni har inte hajjat problematiken... Trots värmesulor (här snackar vi batteridrivna) och dubbla vantar (har provat alla möjliga varianter) så fryser jag smärtsamt mycket om fötterna. Händerna blir i princip obrukbara inom 10 minuter när det är m
OK grabbar ni har inte hajjat problematiken... Trots värmesulor (här snackar vi batteridrivna) och dubbla vantar (har provat alla möjliga varianter) så fryser jag smärtsamt mycket om fötterna. Händerna blir i princip obrukbara inom 10 minuter när det är m
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:08Ja, på en tung växel känns och funkar mina ben bättre om jag tar i och får upp högre fart, jämfört med att trampa uppför på samma växel fast långsamt. Därför vill jag växla när jag är ute på en lugn runda, men struntar i det om det är en mer intensiv rund
Ja, på en tung växel känns och funkar mina ben bättre om jag tar i och får upp högre fart, jämfört med att trampa uppför på samma växel fast långsamt. Därför vill jag växla när jag är ute på en lugn runda, men struntar i det om det är en mer intensiv rund
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:12Rasmus, kör då på 39/20-22 så klarar du de flesta backarna även under distanspassen.
Rasmus, kör då på 39/20-22 så klarar du de flesta backarna även under distanspassen.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 16:56Men alltså, jag går oftast ner 39-16/17 i normala backar. På platten ligger jag väl snarare på 52-15/16.
Men alltså, jag går oftast ner 39-16/17 i normala backar. På platten ligger jag väl snarare på 52-15/16.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 17:0052/15-16 på vintern??
Det verkar lysande för knän och leder.
52/15-16 på vintern??
Det verkar lysande för knän och leder.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 17:32ja, du ältar dina knän och leder. Det får stå för dig.
Min singlespeed har 48-14 (26-tums, så motsvarande 53-16 på en räser) och den cyklar jag med året runt, i backar och allt. Det är min pendlarhoj. Mina mest intensiva pass kör jag på den. Mina knän må
ja, du ältar dina knän och leder. Det får stå för dig.
Min singlespeed har 48-14 (26-tums, så motsvarande 53-16 på en räser) och den cyklar jag med året runt, i backar och allt. Det är min pendlarhoj. Mina mest intensiva pass kör jag på den. Mina knän må
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 17:57Jag tycker synd om de som kör isönder sig på grund av låg kadens och dålig träning.
Jag tycker synd om de som kör isönder sig på grund av låg kadens och dålig träning.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:27Jag tycker synd om dig, så det jämnar ut sig.
Jag tycker synd om dig, så det jämnar ut sig.