Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:37Det är säkart bara för att jag är äldre än dig och inte orkar köra på så tunga växlar på vintern.
Däremot så orkar jag det på sommaren.
Det är säkart bara för att jag är äldre än dig och inte orkar köra på så tunga växlar på vintern.
Däremot så orkar jag det på sommaren.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:40Katarina, det känns som det bara är att lägga ner vintercyklingen för dig, det ska ju ändå vara rimligt smärtsamt att träna. Men med intervaller på testcykel och alternativträning typ skidor o skridskor går det nog att slipa på formen.
Jag-mötte-Lassie:
Katarina, det känns som det bara är att lägga ner vintercyklingen för dig, det ska ju ändå vara rimligt smärtsamt att träna. Men med intervaller på testcykel och alternativträning typ skidor o skridskor går det nog att slipa på formen.
Jag-mötte-Lassie:
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:50Marcus kör ganska mycket med MTB på lvg under vintern.
Marcus kör ganska mycket med MTB på lvg under vintern.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 18:56Fast jag tycker inte att det är en tung växel.
Fast jag tycker inte att det är en tung växel.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 19:01Stefan, ja, jag ska lägga ner den en vinter till. Nä, skämt å sido. Taktiken i år blir att köra ute så länge det går, och sen blir det källaren och löpning. Det funkar ju det också.
Stefan, ja, jag ska lägga ner den en vinter till. Nä, skämt å sido. Taktiken i år blir att köra ute så länge det går, och sen blir det källaren och löpning. Det funkar ju det också.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 19:07Nej, växeln är inte för tung om man orkar dra den.
Däremot så är det ganska dumt att ligga på åttio i kadens under vintern och köra över trettio med tanke på klimatet i Skåne.Det kyler ned knän o leder och det är inte bra om man inte är ett fysiskt pra
Nej, växeln är inte för tung om man orkar dra den.
Däremot så är det ganska dumt att ligga på åttio i kadens under vintern och köra över trettio med tanke på klimatet i Skåne.
Det kyler ned knän o leder och det är inte bra om man inte är ett fysiskt pra
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 19:38Jag har kläder på mig. Det kanske inte du har? När det är under ca 12 grader har jag normalt dubbla lager på benen, och är det ner mot nollgradigt åker vind/regnbyxor på utanpå det. Är det riktigt kallt, ner mot 10 minus, så har jag skidbyxor på. Rejält f
Jag har kläder på mig. Det kanske inte du har? När det är under ca 12 grader har jag normalt dubbla lager på benen, och är det ner mot nollgradigt åker vind/regnbyxor på utanpå det. Är det riktigt kallt, ner mot 10 minus, så har jag skidbyxor på. Rejält f
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 19:46Tack! Vad många svar! jag ska väl prova att cykla på så länge det går då. Sen får vi väl se om jag måste köpa träningskort till vintern. Jag brukar lätt bli ganska frusen jag med. Ni får gärna tipsa om bra kläder också.
Tack! Vad många svar! jag ska väl prova att cykla på så länge det går då. Sen får vi väl se om jag måste köpa träningskort till vintern. Jag brukar lätt bli ganska frusen jag med. Ni får gärna tipsa om bra kläder också.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 19:48Det beror kanske på att du cyklar för fort och blir kall om FOT o HANDLEDER.
Hade du haft högre kadens o lägre hastighet så kanske du inte hade frusit.
Det beror kanske på att du cyklar för fort och blir kall om FOT o HANDLEDER.
Hade du haft högre kadens o lägre hastighet så kanske du inte hade frusit.
Quote from Funbeat user on 17 July 2008, 21:27Eller så kanske du för en gångs skull ska lita på vad jag säger. Tror du (ja, förmodligen, så som du skriver) att jag är korkad? Tror du att jag skulle sticka ut på runda efter runda utan att testa nya saker för att se om det hjälper bättre? Vad är det fö
Eller så kanske du för en gångs skull ska lita på vad jag säger. Tror du (ja, förmodligen, så som du skriver) att jag är korkad? Tror du att jag skulle sticka ut på runda efter runda utan att testa nya saker för att se om det hjälper bättre? Vad är det fö