Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sprang Kistaloppet (10 km) i helgen och insåg efter loppet att jag inte var speciellt trött eller utmattad. Började då fundera på om jag skulle kunnat springa snabbare och fått en bättre tid.

Hur trötta är ni efter ett lopp?

Är det kanske ett tecken på

Efter Stockholm Marathon kräktes jag:) Får du näsblod har du tagit i aningen hårt dock.

Men nu när du säger det.... jag är sällan speciellt "slut" efter ett millopp. Anfådd JA.. Men när anfåddheten går över så är jag pigg och kry. Halvmara och mara dock, då kan jag vara helt vimsig efter:)

Tröttare än de flesta träningspass. mer sliten än trött efter längre lopp, mer trött än sliten efter kortare.

Ett millopp är ju ett relativt kort lopp, sprang också i Kista och tog i sista km så att jag var rejält anfådd, ändå när jag stått stilla i ca 20 sek så andas jag lugnt och började prata med lite vänner.

När jag sprang 5 mil så var det ett annat tempo o

Jag känner mig faktiskt som rätt person att svara på den här frågan. 🙂 Jag har nämligen funderat väldigt mycket på det här med att ta ut sig på träning och tävvling och hur mycket som egentligen sitter i huvudet snarare än i benen.

Och med reservation

Konstig fråga ?
Hur trött man är efter lopp ?

Är ni inte tillräckligt trötta, då har ni inte gett allt !
Jag är alltid "hellt död" i när jag kommer i mål, men däremot så är jag snabb återhämtning.

Jag springer ca. 30 lopp/år och i den mest intensiva per

Jag är alldeles för pigg efter lopp för att öht kunna säga att jag har tävlat mot klockan. Vilket är mitt stora dilemma.

Det är inte normalt att kunna träna medelhårt knappt 48 timmar efter ett 6-timmarslopp. Eller ett marathon. På pigga ben. T ex.

Men

Marcus, jag vill påstå att om man är en ~40min - löpare så kan (ska?) man vara ganska utslagen efter målgång.
Eftersom man inte springer för en placering så finns det inga taktiska överväganden...
Eftersom man inte springer loppet för motionens skull jogg

Hur mycket jag än tycker att jag tar ut mig under loppets gång, har jag alltid lite krafter kvar till att spurta i mål - vilket i sin tur väl bör betyda att jag borde kunna springa lite fortare under själva loppet. Knepigt det där...