Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur vågar ni springa ensamma?
You need to log in to create posts and topics.

Lite fånig fråga kanske som inte har så mycket med löpningen i sig att göra. Började springa i somras och då var det ju härliga ljusa kvällar. Nu är det becksvart ute och nu ikväll insåg jag just att jag är för feg för att springa ensam i mörkret. Har ing

Har man inte lust att springa MED någon kan man ju försöka hitta ett ställe där det i alla fall är fler som är ute. Jag har turen att bo bredvid Pildammsparken i Malmö och där är man aldrig ensam, även om man springer själv. Jag kan tycka det är skönt att

Pannlampa kanske hjälper?

Jag har lärt mig älska mörkret (och tystnaden). Bäst tycker jag det är det när det snöar och fotstegen landar mjukt i nysnön. Inte en själ är ute och äntligen blir det lite frid i sinnet.

Pannlampa är ett måste om man inte vill riskera stukningar m.m. Ja

Manuel ger ett bra tips. Om inte annat kanske du kan hitta mer upplysta platser att springa på? Jag har precis börjat springa hem från jobbet, jobbar till 23, och visst känns det att det är mörkt. Men jag har i stort sett sällskap av både gatubelysning oc

För kvinnor tycker jag det viktigaste rådet är att inte ha musik i lurar på sig. Bättre att vara närvarande och medveten om sin omgivning.

Anders: Sant. Jag har aldrig mp3-spelaren när jag springer kvällstid.

Och som riktig karl får jag väl tillägga att jag skäms för de män som ger anledning till att kvinnor känner rädsla. Dom är inga riktiga karlar dom kräken .

Tårgassprej borde vara tillåtet i ett överfallskit.

Orolig för vad?
Överfall? Ramla och skada sig? Inte orka hem? Djur ( = hundar och hundägare)? Springa vilse? Specificera, så går det att komma med bättre råd.

EDIT: Själv har jag telefon med mig ifall jag skulle få ett epilepsianfall, men är inte särskil

Det är jättetråkigt att så många ska behöva känna rädsla över att bli överfallna och våldtagna. Mycket kan man lasta den snedvridna medierapporteringen för detta.

Jag tycker om statistik, men bara om den tolkas riktigt (vilket är ovanligt...)

Brå har li