Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur vågar ni springa ensamma?
You need to log in to create posts and topics.

Jag resonerar lite som Jessie. Om jag vore våldsman/psykopat och jag ville överfalla någon, var skulle jag då hålla till? Ja, inte längs det oupplysta milspåret i skogen mitt i natten/på kvällen där det inte lär komm en kotte, så alltså är det nog betydli

Du får många bra praktiska råd här. Jag minns att jag i början var rädd när jag sprang ensam i mörker i Nackareservatet i Stockholm men man vänjer sig sakta och kan istället börja uppskatta det härliga med det.

Kom också ihåg att du antagligen kan spring

Bra frågor, inga självklara svar. Jag har själv sprungit många gånger på mörka ställen och känt mig lite utsatt. Men vad gäller rånare har jag svårt att tro att de skall ge sig på en joggare. Hur många springer omkring med en massa pengar? Möjligtvis börj

Markus, uppmärksamt!

Sonssu är sannolikt en spam-robot.

Registrerade sig idag, har postat det här:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1107747

som i sin tur är identiskt med det här italienska inlägget:
http://www.runningforum.it/viewto

Visst vid övergångsställen finns både bilar och fotgängare ... men hur många rånare eller knäppskallar parkerar ute vid ett mörkt löpspår i skogen tidigt på morgonen eller sent på kvällen?
Letar man folk med pengar är lagom berusade män på väg till/från

Lars, jag förstår dig angående obehaget att springa ikapp någon i mörkret. Det är inte utan att det är befogat, för nog är det lite småläskigt när man hör någon komma bakifrån. Men hojta något glatt om att det är kul att fler är galna nog att springa i sk

Hmm, själv älskar jag att ge mig ut och springa när det är mörkt. Det där med tystnaden och lite "frid i sinnet" är största anledningen till att jag ger mig ut i mörket. Då bor jag ändå på landet och ser inte så mycket bilar eller folk då jag är ute och s

Hur man vågar? Jadu, jag har varit tidningsbud och promenerat omkring kl 3-5 på morgonen. Jag gick in på en tomt och låtsas bo där om det tex kom ungdomsgäng. 🙂

Nuförtiden har jag hund. De flesta har respekt för hund. Idag bor jag på landet och är mer

Pannlampa och uppmärksamhet!! Själv är jag mest rädd för Vildsvin och Älg där jag bor, dom skrämmer ju slag på en när dom står brevid vägen. Överfall är inget jag tänkt på som man, man ska ha rätt dålig smak för att överfalla mig. Fast man vet aldrig...

Är det inte bättre att cykla dit om man nu måste transporteras med annat än apostlahästarna?