Quote from Jonny Persson on 25 October 2011, 09:19Man kan se Yasso 800 som en indikation på om man har snabbheten för den målsättningen man har men det ger inget svar på om man har uthålligheten eller snabbhetsuthålligheten för målsättningen.
Man kan se Yasso 800 som en indikation på om man har snabbheten för den målsättningen man har men det ger inget svar på om man har uthålligheten eller snabbhetsuthålligheten för målsättningen.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 09:23Joe Friel eller Mcmillan (kommer inte ihåg vem) sa att det brukade slå 5 min fel (för långsamt) med Yassos 800m sen har ju vissa lättare för att springa snabbt och andra lättare för att ligga och mala på under längre tid.
Joe Friel eller Mcmillan (kommer inte ihåg vem) sa att det brukade slå 5 min fel (för långsamt) med Yassos 800m sen har ju vissa lättare för att springa snabbt och andra lättare för att ligga och mala på under längre tid.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 11:16Men vad bra Leif och Mackan, då är vi ju överens! 🙂
Men vad bra Leif och Mackan, då är vi ju överens! 🙂
Quote from Jonny Persson on 25 October 2011, 11:20Ja jag tror vi är överens Krister. 🙂
Ja jag tror vi är överens Krister. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 12:07Yepp, överens. Men samtidigt är jag lite ledsen att Yasso 800 inte är applicerbar för mig personligen. 3:10 - 3:15 vore ju kul att springa på.
Yepp, överens. Men samtidigt är jag lite ledsen att Yasso 800 inte är applicerbar för mig personligen. 3:10 - 3:15 vore ju kul att springa på.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 13:52För att spinna vidare lite på vilka Yasso kan fungera för. Jag tycker att jag har fått bra intervallträning inför marathonlopp genom att köra Yasso.
Men då är jag kanske mer uthållig än snabb, mina Age Performence %* när jag satte personrekorden 2006 var:
För att spinna vidare lite på vilka Yasso kan fungera för. Jag tycker att jag har fått bra intervallträning inför marathonlopp genom att köra Yasso.
Men då är jag kanske mer uthållig än snabb, mina Age Performence %* när jag satte personrekorden 2006 var:
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 13:59Jag testade Yasso några gånger i våras inför StM och det stämde väl ganska hyggligt om än inte exakt. Jag klarade att snitta strax under 2.50 på intervallerna och gjorde maran på 2.53.
Formeln tar ju ingen hänsyn till vilken bana maran går på och Stockh
Jag testade Yasso några gånger i våras inför StM och det stämde väl ganska hyggligt om än inte exakt. Jag klarade att snitta strax under 2.50 på intervallerna och gjorde maran på 2.53.
Formeln tar ju ingen hänsyn till vilken bana maran går på och Stockh
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 19:18Det stämmer hyfsat väl på mig, men har inte testat tillräckligt många gånger exakt enligt Yasso-formatet. Jag skulle nog instämma med Mackan &co att det indikerar min snabbhetsuthållighet när jag är mara-tränad. Om jag skulle inrikta mig på kortare distan
Det stämmer hyfsat väl på mig, men har inte testat tillräckligt många gånger exakt enligt Yasso-formatet. Jag skulle nog instämma med Mackan &co att det indikerar min snabbhetsuthållighet när jag är mara-tränad. Om jag skulle inrikta mig på kortare distan
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 12:07Det verkar snett för mej också. Jag tror inte jag klarar en enda 800m repa i 4-tempo men där ungefär ligger min maratid.
Tio på rad? Då hoppas jag "generös vila" menar 24h 🙂800-intervaller är snarare runt 4:20 för mej.
Det verkar snett för mej också. Jag tror inte jag klarar en enda 800m repa i 4-tempo men där ungefär ligger min maratid.
Tio på rad? Då hoppas jag "generös vila" menar 24h 🙂
800-intervaller är snarare runt 4:20 för mej.
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 12:54Vilan ska vara lika lång som repan. Den är generös på så sätt att i slutet av första vilointervallet står man och stampar otåligt i väntan på att få ge sig iväg igen. Men under nionde vilointervallet kan man vara rätt tacksam.
Vilan ska vara lika lång som repan. Den är generös på så sätt att i slutet av första vilointervallet står man och stampar otåligt i väntan på att få ge sig iväg igen. Men under nionde vilointervallet kan man vara rätt tacksam.