Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 13:55Inte riktigt överensstämmande med mina siffror alltså... Ska jag försöka springa snabbare intervaller eller ska jag ta det femton-tjugo minuter lugnare på nästa mara? 🙂
Inte riktigt överensstämmande med mina siffror alltså... Ska jag försöka springa snabbare intervaller eller ska jag ta det femton-tjugo minuter lugnare på nästa mara? 🙂
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 17:47Peter, du ska inte springa 800 meter i 4-tempo utan 800 meter på 4 minuter om din maratid är 4 timmar.
Peter, du ska inte springa 800 meter i 4-tempo utan 800 meter på 4 minuter om din maratid är 4 timmar.
Quote from Elias Engqvist on 26 October 2011, 18:17800m i 5-minuters-tempo är ingen match alls (för mig) men 4 timmar tror jag inte jag kommer i närheten av 🙁
800m i 5-minuters-tempo är ingen match alls (för mig) men 4 timmar tror jag inte jag kommer i närheten av 🙁
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 20:25OK, I fail @ math. Tur att jag inte gav mej ut ikväll gör att testa det här
Men 5-tempo är nästan fel åt andra hållet, jag klarar ju en mil i det tempot.
Jag lär frysa ihjäl i intervallerna 🙂
OK, I fail @ math. Tur att jag inte gav mej ut ikväll gör att testa det här
Men 5-tempo är nästan fel åt andra hållet, jag klarar ju en mil i det tempot.
Jag lär frysa ihjäl i intervallerna 🙂
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 21:45I kväll körde jag Yasso 800 på löpbana. Jag inledde med att försöka avverka de 800 metrarna på 4 minuter, eftersom en mara på 4 timmar är realistiskt för mig, tror jag. Men det gick alldeles för långsamt. Ökade till 3,40 och höll sedan den tiden genom hel
I kväll körde jag Yasso 800 på löpbana. Jag inledde med att försöka avverka de 800 metrarna på 4 minuter, eftersom en mara på 4 timmar är realistiskt för mig, tror jag. Men det gick alldeles för långsamt. Ökade till 3,40 och höll sedan den tiden genom hel
Quote from Jonny Persson on 26 October 2011, 21:59Har man inte milen i benen blir det svårt att stå distansen på maraton och då säger inte Yasso något alls. Har man milen i benen men inte skallen är det också svårt att inte tappa den sista biten. Med andra ord behöver du både träningen och skallen. En de
Har man inte milen i benen blir det svårt att stå distansen på maraton och då säger inte Yasso något alls. Har man milen i benen men inte skallen är det också svårt att inte tappa den sista biten. Med andra ord behöver du både träningen och skallen. En de
Quote from Funbeat user on 26 October 2011, 22:00Jag tyckte ändå det var en trevlig form av intervallträning. Ska nog fortsätta med denna i stället för tusingar med stående vila.
Edit: Jag borde ha distansen i benen, även om det inte gick så där jättebra på Stockholm marathon i år 🙂
Jag tyckte ändå det var en trevlig form av intervallträning. Ska nog fortsätta med denna i stället för tusingar med stående vila.
Edit: Jag borde ha distansen i benen, även om det inte gick så där jättebra på Stockholm marathon i år 🙂