Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur väl stämmer Yasso 800s?
You need to log in to create posts and topics.

Inte riktigt överensstämmande med mina siffror alltså... Ska jag försöka springa snabbare intervaller eller ska jag ta det femton-tjugo minuter lugnare på nästa mara? 🙂

Peter, du ska inte springa 800 meter i 4-tempo utan 800 meter på 4 minuter om din maratid är 4 timmar.

800m i 5-minuters-tempo är ingen match alls (för mig) men 4 timmar tror jag inte jag kommer i närheten av 🙁

OK, I fail @ math. Tur att jag inte gav mej ut ikväll gör att testa det här

Men 5-tempo är nästan fel åt andra hållet, jag klarar ju en mil i det tempot.
Jag lär frysa ihjäl i intervallerna 🙂

I kväll körde jag Yasso 800 på löpbana. Jag inledde med att försöka avverka de 800 metrarna på 4 minuter, eftersom en mara på 4 timmar är realistiskt för mig, tror jag. Men det gick alldeles för långsamt. Ökade till 3,40 och höll sedan den tiden genom hel

Har man inte milen i benen blir det svårt att stå distansen på maraton och då säger inte Yasso något alls. Har man milen i benen men inte skallen är det också svårt att inte tappa den sista biten. Med andra ord behöver du både träningen och skallen. En de

Jag tyckte ändå det var en trevlig form av intervallträning. Ska nog fortsätta med denna i stället för tusingar med stående vila.

Edit: Jag borde ha distansen i benen, även om det inte gick så där jättebra på Stockholm marathon i år 🙂