Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 21:41Nu är det inte så många här som har tävlat på det glada åttiotalet så alla varianterna är kanske inte lämpliga att testa.
Nu är det inte så många här som har tävlat på det glada åttiotalet så alla varianterna är kanske inte lämpliga att testa.
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 13:49Japp igår hände det som David pratat om för en kille i gruppen...
Han dubbelväxlade, växlade från lilla till stora fram och bak till ett mindre... Kedjan slaknade och hoppade och alla bakom fick tvärnita... Ja nästan tvärnita...
Japp igår hände det som David pratat om för en kille i gruppen...
Han dubbelväxlade, växlade från lilla till stora fram och bak till ett mindre... Kedjan slaknade och hoppade och alla bakom fick tvärnita... Ja nästan tvärnita...
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 13:51!
!
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 13:53Ja, för det har ju aldrig hänt att en kedja hoppat annars...
Ja, för det har ju aldrig hänt att en kedja hoppat annars...
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 13:54Jag växlar med en halv sekunds melan rum oftast när man kommer in i tung backe kan man behöva kugga om rejält...typ när man cyklar i alperna. Först frånj stora till lilla....sen så fort den är innne där bak för att i största mån kugga om på så låg belastn
Jag växlar med en halv sekunds melan rum oftast när man kommer in i tung backe kan man behöva kugga om rejält...typ när man cyklar i alperna. Först frånj stora till lilla....sen så fort den är innne där bak för att i största mån kugga om på så låg belastn
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 14:00Min kedja har hoppat ett antal gånger när jag enkelväxlat men aldrig när jag dubbelväxlat. Vilka sanningar kan vi krysta fram från det enskilda exemplet?
Dessutom punkterade jag nyligen i samband med att jag enkelväxlade, sambandet känns osäkert men för s
Min kedja har hoppat ett antal gånger när jag enkelväxlat men aldrig när jag dubbelväxlat. Vilka sanningar kan vi krysta fram från det enskilda exemplet?
Dessutom punkterade jag nyligen i samband med att jag enkelväxlade, sambandet känns osäkert men för s
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 14:02Ja, det gäller att eliminera möjligheterna till strul.
Ja, det gäller att eliminera möjligheterna till strul.
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 14:07Ah den är bra....punktering av växling...helt ny infallsvinkel...Jag fick en punktering i 50 km nerför i en krök i somras....också när jag växlade.... höll på att gå riktigt illa
Ah den är bra....punktering av växling...helt ny infallsvinkel...Jag fick en punktering i 50 km nerför i en krök i somras....också när jag växlade.... höll på att gå riktigt illa
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 14:10Hade du kanttråd så ska du skatta dig lycklig.
Hade du kanttråd så ska du skatta dig lycklig.
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 14:24NIX inte inte...dessutom stup till vänster i denna höger sväng....30 cm hög stenmur att slajda mot ..... dock höll jag mig på vägen mirakulöst nog.... först kränga på däcket igen innna jag bytte slang....kanske dags att börja limma tub istället!
min puls
NIX inte inte...dessutom stup till vänster i denna höger sväng....30 cm hög stenmur att slajda mot ..... dock höll jag mig på vägen mirakulöst nog.... först kränga på däcket igen innna jag bytte slang....kanske dags att börja limma tub istället!
min puls