Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:20Är det inte slitsamt att köra på 11-39 eller 11-42?
Är det inte slitsamt att köra på 11-39 eller 11-42?
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:23Jo förvisso, mest vad som går, inte hur jag cyklar, karnske
Vi kan väll lika gärna lägga liknelsen vid 13-39, 13-42 innan det är dags att gå upp på storklingan!
Jo förvisso, mest vad som går, inte hur jag cyklar, karnske
Vi kan väll lika gärna lägga liknelsen vid 13-39, 13-42 innan det är dags att gå upp på storklingan!
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:25De tre yttersta dreven på kassetten kan jag inte använda tillsammans med lilla fram utan att kedjan skrapar mot stora drevet fram. Det finns inte heller nån anledning att använda dem, eftersom de är dubbletter till kombinationer som finns med stora drevet
De tre yttersta dreven på kassetten kan jag inte använda tillsammans med lilla fram utan att kedjan skrapar mot stora drevet fram. Det finns inte heller nån anledning att använda dem, eftersom de är dubbletter till kombinationer som finns med stora drevet
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:38Tja allt handlar väll igentligen om hur stark cyklist man är, det blir ju lite skillnad för en som snittar runt 25 mot en som snittar runt 35.
Har bara konstaterat att mitt vätterngäng jag tränat med växlar betydligt mer mellan stora och lilla klingan än
Tja allt handlar väll igentligen om hur stark cyklist man är, det blir ju lite skillnad för en som snittar runt 25 mot en som snittar runt 35.
Har bara konstaterat att mitt vätterngäng jag tränat med växlar betydligt mer mellan stora och lilla klingan än
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:44Tja, eftersom jag gillar låg kadens så blir det rätt mycket tid på 53-11. Är det platt, inte motvind och jag håller hyfsat högt tempo, så hamnar jag där.
Tja, eftersom jag gillar låg kadens så blir det rätt mycket tid på 53-11. Är det platt, inte motvind och jag håller hyfsat högt tempo, så hamnar jag där.
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:49När man passerar 65 km/h så är det dags att köra på 11:an. Det är inte så ofta på platten.
När man passerar 65 km/h så är det dags att köra på 11:an. Det är inte så ofta på platten.
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:58Det gäller möjligen för propellerben som dina, David, men jag föredrar lite mer sansade kadenser. På tröskeln ligger jag gärna runt 60-70. Då blir det 35-40 km/h på 53-11.
Det gäller möjligen för propellerben som dina, David, men jag föredrar lite mer sansade kadenser. På tröskeln ligger jag gärna runt 60-70. Då blir det 35-40 km/h på 53-11.
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 10:59Alla kan inte ha din fysik.
Alla kan inte ha din fysik.
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 09:2953/11 i 40km/h, det är ju starkare än Gianni Bugno! Och han var sanslös.
Jag kan inte dra 11:an med nån reda sen jag sluta tävla (på slätan)
53/11 i 40km/h, det är ju starkare än Gianni Bugno! Och han var sanslös.
Jag kan inte dra 11:an med nån reda sen jag sluta tävla (på slätan)
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 21:361: Växla inte under belastning (gäller alltid, även under punkt 2-5).
2: Växla när du behöver det.
3: @David: Det går bra att växla samtidigt både fram och bak med en hand på en gammal racer. Bara en fråga om teknik. Höger knä användes med framgång und
1: Växla inte under belastning (gäller alltid, även under punkt 2-5).
2: Växla när du behöver det.
3: @David: Det går bra att växla samtidigt både fram och bak med en hand på en gammal racer. Bara en fråga om teknik. Höger knä användes med framgång und