Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 20:57Ja det är inte riktigt läge att stå upp och trampa när man dubbelväxlar, man får vara lite försiktig...
Ja det är inte riktigt läge att stå upp och trampa när man dubbelväxlar, man får vara lite försiktig...
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 20:58Jag har en hybrid och hade jättesvårt att lära mig växla. Jättesvårt. Kedjan hoppade ur läge i ett kör. Jag pratade med cykelsäljaren men inte kunde han förstå mina problem. Jag pratade med min särbo (duktig vättenrunda cyklist) men inte heller han förstd
Jag har en hybrid och hade jättesvårt att lära mig växla. Jättesvårt. Kedjan hoppade ur läge i ett kör. Jag pratade med cykelsäljaren men inte kunde han förstå mina problem. Jag pratade med min särbo (duktig vättenrunda cyklist) men inte heller han förstd
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 21:02Ni borde tävla så kommer ni nog på det.
Ni borde tävla så kommer ni nog på det.
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 03:11hm.. tack allihopa! får prova lite o se hur de går nu me dessa alla tips, detta med dubbelväxling får jag nog vänta med ett tag.. känner mej inte så sugen på en hoppande kedja :S
hm.. tack allihopa! får prova lite o se hur de går nu me dessa alla tips, detta med dubbelväxling får jag nog vänta med ett tag.. känner mej inte så sugen på en hoppande kedja :S
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 08:29Det är en banal grej att fixa och händer bara om man har dåligt justerad framväxel, men jag håller med om att det är lite överkurs för senare.
Det är en banal grej att fixa och händer bara om man har dåligt justerad framväxel, men jag håller med om att det är lite överkurs för senare.
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 08:46Ja, det är väldigt väsentligt att kunna växla samtidigt fram o bak. Frågan är bara varför man ska riskera en dyr ram på grund av intelligens?
Ja, det är väldigt väsentligt att kunna växla samtidigt fram o bak. Frågan är bara varför man ska riskera en dyr ram på grund av intelligens?
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 09:26Den stora risken att förstöra en ram ligger nog inte vid sättet man växlar. Det bästa sättet för att komma underfund med växlingens ädla konst är förmodligen att testa sig fram så märker man vad som går bra och mindre bra (inget går särskilt dåligt och de
Den stora risken att förstöra en ram ligger nog inte vid sättet man växlar. Det bästa sättet för att komma underfund med växlingens ädla konst är förmodligen att testa sig fram så märker man vad som går bra och mindre bra (inget går särskilt dåligt och de
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 09:28I och för sig var det skönt när "klickväxlarna" kom.
Då slapp man bita i styrstammen när man släppte styret med bägge händerna för att kunna växla.
I och för sig var det skönt när "klickväxlarna" kom.
Då slapp man bita i styrstammen när man släppte styret med bägge händerna för att kunna växla.
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 20:14På den tiden fanns väl inte kompaktvevpartier, så behovet av "dubbelväxling" måste ha varit rätt litet.
På den tiden fanns väl inte kompaktvevpartier, så behovet av "dubbelväxling" måste ha varit rätt litet.
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 20:29Studerar man den där tabellen med utväxlingar några inlägg tidigare, så ser man att det egentligen bara är i ändarna som det överlappar. Man kan därför växla helt sekventiellt med bakväxeln tills man når tredje tyngsta på lilla fram, då får man byta till
Studerar man den där tabellen med utväxlingar några inlägg tidigare, så ser man att det egentligen bara är i ändarna som det överlappar. Man kan därför växla helt sekventiellt med bakväxeln tills man når tredje tyngsta på lilla fram, då får man byta till