Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Denna fråga är i första hand till de som springer halvan på sub 1:30. Varför jag frågar är för att jag är dålig på att dricka och undrar om det är EN av anledningarna till att jag börjar krokna runt 16k. Slänger ofta i mig en liten mugg vatten runt 10k oc

Är det svalt dricker jag inget alls. Nu senast i Gtbg med lite mer ljummen temperatur fick jag med möda ner någon klunk vatten 2ggr under loppet. Är jättedålig på att dricka i farten och saktar in ganska mycket, men får ändå knappt ens 1/2 muggens innehål

Drack säkert vid 10 tillfällen under Göteborgsvarvet. Sportdryck och vatten, ganska jämnt fördelat. Brukar kasta ut nästan allt, så det bara blir 1-1,5 cm kvar på botten. Sen klämma muggen så det blir en rejäl pip att dricka ur. Funkar bra för mig.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=14688&art=3358540&grp=429081
Den är med på de flesta av mina pass.
Stor öppning, går fort att stjälpa i ett par muggar vatten. Ingen ventil per se, bara att sätta till munnen och dricka. Sitter fint i handen utan a

Tejpa fast en lättflytande gel från exempelvis Enervit el Maxim på shortsen/tightsen och ta den vid ca 10km så har du större chans att klara dig från att dricka oftare än nödvändigt. Det är min erfarenhet iaf.

Om jag går imål "redan" efter 21,1k, så tar jag med mig en halv halvlitersflaska med sportdryck i handen.
Dricker 1 dl vid ca 9km -där det känns lämpligt- och dricker ur flaskan och dumpar den (i befintlig papperskorg) vid ca 16km. Sedan är det bara spurt

Hålla i en flaska om man vill springa en halvmara på max verkar jobbigt, minst sagt....

Själv är jag lite som Markus skulle jag tro. På varvet drack jag två gånger, bara nån munfull vatten. Är det 10-15C och moln dricker jag helst ingenting.

Är det varm

Nae, att hålla i en liten flaska (som faktiskt bara innehåller ca 2,5dl) är inga problem alls.

Det är en handfull, så det går lätt.
😉

Sen är det alltid skönt att veta att den är med, så man kan dricka "precis var man vill".
Det trivs iaf jag med.

Trådstartaren:
"Denna fråga är i första hand till de som springer halvan på sub 1:30."

Alla som svarat ovan verkar inte tillhöra målgruppen...
(Själv har jag sprungit på 1:17, senast i GV på 1:20)

Markus: Jag erkänner. Jag har bara sprungit på 1:30:36. Skäms på mig.