Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 09:05Jag säger att jag är dålig på att svettas och klarar mig därför med relativt lite vätskepåfyllnad. Å andra sidan underpresterar jag kraftigt i värmelopp där GVs täta vätskekontroller med möjlighet att blöta ner sig saknas!
Svettningsförmågan är träningsb
Jag säger att jag är dålig på att svettas och klarar mig därför med relativt lite vätskepåfyllnad. Å andra sidan underpresterar jag kraftigt i värmelopp där GVs täta vätskekontroller med möjlighet att blöta ner sig saknas!
Svettningsförmågan är träningsb
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 09:45Själv har jag upplevt motsatsen. När jag är i bättre form svettas jag mer. Nån som upplevt detsamma?
Själv har jag upplevt motsatsen. När jag är i bättre form svettas jag mer. Nån som upplevt detsamma?
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 09:51När jag är bra tränad så svettas jag oxå mer; helst i situationer då jag inte vill svettas, som typ när man promenerar utan större ansträngning.
När jag är bra tränad så svettas jag oxå mer; helst i situationer då jag inte vill svettas, som typ när man promenerar utan större ansträngning.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 09:56Hej Erik.
"Fråga (kanske dum) mest riktad till P: Är behovet att dricka verkligen enbart relaterat till hur vältränad man är?"
Nej det är det inte. Det är fler parametrar som spelar in och det man kan konstatera är att det i huvudsak är tre saker som sp
Hej Erik.
"Fråga (kanske dum) mest riktad till P: Är behovet att dricka verkligen enbart relaterat till hur vältränad man är?"
Nej det är det inte. Det är fler parametrar som spelar in och det man kan konstatera är att det i huvudsak är tre saker som sp
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:30P: Tack!
Har laborerat lite med drickat under de längre passen. Det jag upptäckt är att jag klarar mig förvånansvärt bra på bara vatten under längre pass. Så länge jag tillför elektrolyter och lite annat gott efter passets slut. Annars är det skallebank s
P: Tack!
Har laborerat lite med drickat under de längre passen. Det jag upptäckt är att jag klarar mig förvånansvärt bra på bara vatten under längre pass. Så länge jag tillför elektrolyter och lite annat gott efter passets slut. Annars är det skallebank s
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:30Nu verkar Erik missförstått mig. Jag har aldrig menat att dålig svettningsförmåga skulle vara kopplat till bra form. Om jag tvingas välja det ena eller det andra skulle jag väl snarare säga som likadant som du, att bra form = bra svettningsförmåga. Dock v
Nu verkar Erik missförstått mig. Jag har aldrig menat att dålig svettningsförmåga skulle vara kopplat till bra form. Om jag tvingas välja det ena eller det andra skulle jag väl snarare säga som likadant som du, att bra form = bra svettningsförmåga. Dock v
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 14:32"Själv har jag upplevt motsatsen. När jag är i bättre form svettas jag mer. Nån som upplevt detsamma?"
Nu när jag känner att jag faktiskt börjar bli i riktigt bra form så svettas jag nå gudomligt. Så håller med dig i mitt fall, kanske beror på massa anna
"Själv har jag upplevt motsatsen. När jag är i bättre form svettas jag mer. Nån som upplevt detsamma?"
Nu när jag känner att jag faktiskt börjar bli i riktigt bra form så svettas jag nå gudomligt. Så håller med dig i mitt fall, kanske beror på massa anna