Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@G-man: Vilken gel använder du? Tycker att det blir väldigt klibbigt i munnen. När drar du i dig energin och gör du det i samband med en klunk vatten?

Öy Markus! 1:30 joggar jag vilken dag som helst, det vet du! Blanda inte in mig med aquasockspromenader 🙂

Andreas, tidigare var jag tvungen att ta gelen i samband med vätska. Då använde jag mig av enervits gel. Den är bra men ganska klibbig så jag vill

Skönt att se att jag har rätt att skriva här. 🙂

På halvmaran brukar det bli totalt kanske 2½-3 dl vatten för mig. Brukar ta en gel efter ca 12 km dvs ungefär efter 44-45 min. Alltid Powergel med extra koffein och jag dricker i samband med det. Alltid l

@G-man: Tack för svaret. Ska testa nu på torsdag i Vimmerby. Håller mig nog till en första gången och försöker ta den strax innan vätskestation utifall man vill skölja ner.

Köp en extra och testa på joggen imorgon! Så du inte får en obehaglig överraskning. Synd att säga att det är gott... 😀

@Alla: Anledningen till att jag i första hand önskar svar från de lite "snabbare" löparna beror på att om jag håller ett lägre tempo så är det inga problem med att sakta ner och dricka. Problemen uppstår när farten (återigen, med mina mått mätt) är hög oc

Nej att dricka i låg fart är ingen sport alls. Men att få i sig en mugg i <4 min/km är lite sport. 🙂 Övning ger färdighet och jag tror att jag inte tappar mer än enstaka sekunder vid drickaborden.

Jag har ju inte rätt att skriva här (än...), men tackar ändå för gel-tipsen!

Jag tar någon mun vatten vid i stort sett varje vätska fram till milen ungefär, då jag brukar ta ett par klunkar sportdryck. Efter det brukar det bli en eller två munnar vatten till nästkommande kilometrar, men ingenting sista fyra.
Således dricker jag ga

I FÖRSTA HAND de som springer under 1:30.

Mitt pers är 1:42 🙂

Gel med vaniljsmak som innehåller koffein är bland det äckligaste jag vet - som att äta t-sprit. Men det funkar!