Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur viktig är löptekniken
You need to log in to create posts and topics.

Fast om man hellre vill undvika sånt som varierad terräng, får man väl göra lite som man vill, KG?

Helt rätt Sten, men då måste man ju inse farorna med att använda sin kropp på råd från experter som omöjligtvis kan veta allt om alla. Tyvärr låter ju expertråd väl ofta åt det hållet.

Helt förståeligt. Jag tror också mer på sådant jag personligen funni

Men nu kanske det inte nödvändigtvis handlar om att söka den "perfekta" löpstilen eller löptekniken? Det kanske bara handlar om att i alla anspråkslöshet försöka sträva efter att förbättra den teknik man själv råkar besitta?

Personligen tror jag också p

(t+) Sten 🙂

Öppet sinnelag var väl nästan det enda vi hade förr.
Vi "bara" sprang för att det var kul. Plus nyttigt.
Man kunde ju vräka i sig massor av god riktig mat.

De flesta av oss som blev bra kom ju från skogen. Utan att ha sprungit på riktigt. Så också jag.

Hade tjejerna mindre bröst förr, eller vad var egentligen sensmoralen med den där anekdoten, KG?

På min tid. När jag höll på med löpning. Dvs. på 70-talet. Jag vet, helt nyligen. Men ändå för några år sen. Då var det ganska mycket snack om löpteknik. Oc

Liniment? Ja.
Inklusive den vidriga lukten i omklädesrummen.

Stora bröst vs, stora muskler.
Vill du påstå att det var mycken koncentration på sådant jämfört med idag?

Pose som är en sådan där fantastiskt perfekt löpstil, ursäkta löpteknik, diskuterade

Lite utanför frågan från trådskaparen men borde vara i åtanke tycker jag.
Människokroppen utvecklas ej så fort. Det finns påståenden att kroppen ej är fullvuxen förrän vid ca. 24 år.
Är det då försvarligt att utsätta en ej färdigbildad kropp för lite väl

Som jag minns skorna o 70-talet fanns det en eller två toppskor per märke och det var inget snack om pronation eller sånt. Mer om SL76 var ute när det kom en ny Asics, och om hur balla de orangea Karhu var när de kom ... .

Anders och även Sten.
På den oupplysta tiden så var vi nog mer nöjda med det som fanns än vad dagens löpare är.
Plus att vi slapp experimentera med än det ena än det andra.

Som någon skrivit: Kutade man obanat så fick nog hela kroppen bekänna färg ink