Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 19:05Mattias, jo men bra teknik är ju relaterat till en viss fart. Skulle säga att de allra flesta hyfsat aktiva människor utan fysiska problem har en ok teknik för låg fart, men att väldigt få oskolade löpare inte har bra teknik för farter under säg 60-65 s
Mattias, jo men bra teknik är ju relaterat till en viss fart. Skulle säga att de allra flesta hyfsat aktiva människor utan fysiska problem har en ok teknik för låg fart, men att väldigt få oskolade löpare inte har bra teknik för farter under säg 60-65 s
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 19:16För en gångs skull så är jag ej överens med dig Anders.
Ju fortare desto mindre chans att tänka.
Löpningen borde bli naturligare.
Min åsikt.Å andra sidan så tränade jag i ett för mig långsamt tempo, vilket gjorde att jag kunde njuta av kompisar, kolla
För en gångs skull så är jag ej överens med dig Anders.
Ju fortare desto mindre chans att tänka.
Löpningen borde bli naturligare.
Min åsikt.
Å andra sidan så tränade jag i ett för mig långsamt tempo, vilket gjorde att jag kunde njuta av kompisar, kolla
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 20:42Så fort jag springer i liten överfart så vobblar jag fram, alltså väldigt orytmiskt. Jag har svårt att slappna av i löpsteget om jag springer 5 km eller kortare. Det definierar jag som dålig teknik. Jag behöver verkligen teknikträning för att förbättra mi
Så fort jag springer i liten överfart så vobblar jag fram, alltså väldigt orytmiskt. Jag har svårt att slappna av i löpsteget om jag springer 5 km eller kortare. Det definierar jag som dålig teknik. Jag behöver verkligen teknikträning för att förbättra mi
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 21:53Som sagt, teknik varierar med fart. Generellt har du säker mycket nytta av löpskolning som i det jag länkade till härom dagen, med Charlotte Schönbeck. Särskilt om du vill bli bättre i högre fart.
(Samtidigt är ett effektivt steg för väldigt långa dista
Som sagt, teknik varierar med fart. Generellt har du säker mycket nytta av löpskolning som i det jag länkade till härom dagen, med Charlotte Schönbeck. Särskilt om du vill bli bättre i högre fart.
(Samtidigt är ett effektivt steg för väldigt långa dista
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 22:04Erik.
När har jag använt ordet alla?
Superlativer används av er yngre.
Att jag raljerar är väl inte så konstigt.1. Jag tycker det är roligt, intressant, utvecklande att läsa om nya rön.
2. Men varför ger dessa då så teoretiskt positiva bevis så lite.
Erik.
När har jag använt ordet alla?
Superlativer används av er yngre.
Att jag raljerar är väl inte så konstigt.
1. Jag tycker det är roligt, intressant, utvecklande att läsa om nya rön.
2. Men varför ger dessa då så teoretiskt positiva bevis så lite.
Quote from Funbeat user on 18 July 2014, 06:29Angående TS fråga och vad en av våra stora löpare säger;
"Med rätt löpteknik kan du tjäna en kvart på tre mil. Det hävdar den forne topplöparen och experten Anders Gärderud inför Lidingöloppet. Dessutom kommer han med ett oväntat träningstips inför framti
Angående TS fråga och vad en av våra stora löpare säger;
"Med rätt löpteknik kan du tjäna en kvart på tre mil. Det hävdar den forne topplöparen och experten Anders Gärderud inför Lidingöloppet. Dessutom kommer han med ett oväntat träningstips inför framti
Quote from Funbeat user on 18 July 2014, 10:56För vissa kan säkert löpteknik vara en pusselbit på vägen att bli en bra löpare.
Tyvärr verkar de verkar de flesta missa det viktigaste: En ordentlig mustasch!
BILD:http://content.artofmanliness.com/uploads/2009/09/pre.jpg
BILD:http://i.dailymail.co.uk/i/
För vissa kan säkert löpteknik vara en pusselbit på vägen att bli en bra löpare.
Tyvärr verkar de verkar de flesta missa det viktigaste: En ordentlig mustasch!
BILD:http://content.artofmanliness.com/uploads/2009/09/pre.jpg
BILD:http://i.dailymail.co.uk/i/
Quote from Funbeat user on 18 July 2014, 13:53Många tänker inte på hur intervallträning även ger effekt på löptekniken, inte bara konditionen. När man ökar sin fart utöver sin vanliga komfort, så är det risk att man springer med sämre teknik, och snabbt blir trött. Men med intervallträning kan man sp
Många tänker inte på hur intervallträning även ger effekt på löptekniken, inte bara konditionen. När man ökar sin fart utöver sin vanliga komfort, så är det risk att man springer med sämre teknik, och snabbt blir trött. Men med intervallträning kan man sp
Quote from Funbeat user on 19 July 2014, 10:38Såg i morse en löpare som skulle få väldigt bra utdelning på tipsen från Gärderud om rephoppning, resp intervaller. Flåset verkade vara ok, men spänsten/styrkan i förhållande till vikten tillät inte steg som mer än med några centimeter lättade från marken
Såg i morse en löpare som skulle få väldigt bra utdelning på tipsen från Gärderud om rephoppning, resp intervaller. Flåset verkade vara ok, men spänsten/styrkan i förhållande till vikten tillät inte steg som mer än med några centimeter lättade från marken
Quote from Funbeat user on 21 July 2014, 16:54Henrik Olsson vann VM på 24H i Bergamo.
Han bla-ar rätt så friskt.Anders G. Hade ne bra träningsvariant - 2 timmar "lugn" löpning och sedan järnet i 3K eller så. Hann vann i Montreal OS 3.000 meter hinder.
Anders S. flaxar som sagt med armar liksom
Henrik Olsson vann VM på 24H i Bergamo.
Han bla-ar rätt så friskt.
Anders G. Hade ne bra träningsvariant - 2 timmar "lugn" löpning och sedan järnet i 3K eller så. Hann vann i Montreal OS 3.000 meter hinder.
Anders S. flaxar som sagt med armar liksom