Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 09:22K-G, jag är iaf på väg till Rom.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1387888
Får väl se vad jag tycker när jag kommer fram.Börje, kontakta Tuborg så kan de köra bredvid när du springer.
BILD:http://www.jv.dk/modules/xphoto/cache/25/10532
K-G, jag är iaf på väg till Rom.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1387888
Får väl se vad jag tycker när jag kommer fram.
Börje, kontakta Tuborg så kan de köra bredvid när du springer.
BILD:http://www.jv.dk/modules/xphoto/cache/25/10532
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 10:35K-G: "Tror du verkligen att ord som stegfrekvens betyder något för en lustlöpare."
Jag tror inte, jag vet att det gör 3-5% i vissa sammanhang. Se referensen jag skickade.
Notera också vad det var OP frågade efter. Inte om lustlöpare bryr sig, utan om lö
K-G: "Tror du verkligen att ord som stegfrekvens betyder något för en lustlöpare."
Jag tror inte, jag vet att det gör 3-5% i vissa sammanhang. Se referensen jag skickade.
Notera också vad det var OP frågade efter. Inte om lustlöpare bryr sig, utan om lö
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 11:14Lars. Det finns ingen OP i den här tråden.
OA ja. Olle Albinsson.För 3-5 % blir det bättre. Eller vad det nu var du åsyftade.
För hur många % blir det sämre?PS. Lars. Vad är för fel på gamla invanda ord?
Lars. Det finns ingen OP i den här tråden.
OA ja. Olle Albinsson.
För 3-5 % blir det bättre. Eller vad det nu var du åsyftade.
För hur många % blir det sämre?
PS. Lars. Vad är för fel på gamla invanda ord?
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 11:25Ursäkta jag var otydlig, med OP menade jag "Original Poster". Alltså Alex J. Det är hans fråga som mitt svar riktade sig till.
Vad jag förstår så var det ingen av testdeltagarna i gruppen "ovana löpare" som blev sämre av att öka stegfrekvensen. Med reser
Ursäkta jag var otydlig, med OP menade jag "Original Poster". Alltså Alex J. Det är hans fråga som mitt svar riktade sig till.
Vad jag förstår så var det ingen av testdeltagarna i gruppen "ovana löpare" som blev sämre av att öka stegfrekvensen. Med reser
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 12:40Jag som trodde stegfrekvens var en fråga om fart...
Jag som trodde stegfrekvens var en fråga om fart...
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 12:49För övrigt så kan man använda den studien till att styrka påståendet att springer man kontinuerligt under en längre tid så löses även detta av sig självt.
För övrigt så kan man använda den studien till att styrka påståendet att springer man kontinuerligt under en längre tid så löses även detta av sig självt.
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 13:30Om människor vill tjäna pengar så är inget så enkelt som att man blir bra på det man tränar.
Det har jag väldigt svårt att förstå,
så jag rekommenderar de som vill bli bra på ett personligt sätt att just flytta på denna person så ofta som möjligt.
Helst
Om människor vill tjäna pengar så är inget så enkelt som att man blir bra på det man tränar.
Det har jag väldigt svårt att förstå,
så jag rekommenderar de som vill bli bra på ett personligt sätt att just flytta på denna person så ofta som möjligt.
Helst
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 16:28Förutom att undersökningen rimligen bara gäller i en viss fart (dvs nästen bombsäkert att detta inte är samma siffra om man gör testen på 400 m som om man gör den på maraton), håller jag med Oskar: verkar ju som att tränade löpare själva väljer rätt frekv
Förutom att undersökningen rimligen bara gäller i en viss fart (dvs nästen bombsäkert att detta inte är samma siffra om man gör testen på 400 m som om man gör den på maraton), håller jag med Oskar: verkar ju som att tränade löpare själva väljer rätt frekv
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 16:36Det kan även vara så att dom som blir bra på att springa utan att träna löpteknik råkar ha bra teknik naturligt. Dom andra slutar att springa eller blir helt enkelt aldrig bra.
Dvs att det är fler som kan bli bra om dom får lite teknikträning än om det s
Det kan även vara så att dom som blir bra på att springa utan att träna löpteknik råkar ha bra teknik naturligt. Dom andra slutar att springa eller blir helt enkelt aldrig bra.
Dvs att det är fler som kan bli bra om dom får lite teknikträning än om det s
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 18:06Mattias.
Varför skulle det vara så idag men inte på 80-talet?
Jag ansågs vara född 1938 med en avslappnad lugn t.o.m. vacker löpstil.
Likafullt så blev jag slagen av löpare som definitivt ej hade fötts med löptalang med avseende på vad några i den här t
Mattias.
Varför skulle det vara så idag men inte på 80-talet?
Jag ansågs vara född 1938 med en avslappnad lugn t.o.m. vacker löpstil.
Likafullt så blev jag slagen av löpare som definitivt ej hade fötts med löptalang med avseende på vad några i den här t