Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur viktig är löptekniken
You need to log in to create posts and topics.

"Att ett minimalistiskt antal blir bättre av något specifikt är helt normalt." Det är självklart. Klart det går bättre om man rättar till något som är en energitjuv av stora mått.

Precis lika självklart som att det skulle gått sämre för dig om du sprang

Teknik är förstås viktigt även för löpning. Men det är inte samma sak som att det är viktigt för alla motionärer att träna för att löpa snabbare. Till skillnad från t ex golf eller frisim har de allra flesta massor med gånger sprungit, och försökt spring

Vad tycker ni om senaste plattan med Goatwhore - Constricting Rage of the Merciless?
http://www.metalblade.com/europe/releases/goatwhore-constricting-rage-of-the-merciless/
Tänker lyssna på den i morgon när jag springer.
Tror ni det kan funka?

Det håller jag med om, absolut! Men inte ev påståenden om att tekniken är helt ointressant i alla lägen. Som jag skrev, finlir är överkurs. Men vi är ganska många nuförtiden som börjar springa sent upp i åren och framför allt för oss kan det vara bra med

Klart löpteknik är viktigt. Varför jag avråder att man aktivt ska ändra på sitt löpsteg (över en natt) är att det medför stor risk att man blir skadad. Nya kroppsdelar som tar stryk som inte är vana vid det...
Visst finns det dåliga löpsteg. Men vad som

Japp.

Om man ska tro på ett annat inlägg av trådskaparen är han en ungdom som redan tränar en del. Dvs han har antagligen en hyfsat grundteknik i löpning.

Håller absolut med om att det gäller någon som är äldre, utan löp- eller träningsbakgrund, och kanske me

Bra där Anders.
Killen är 13 år. Då hade jag nog sprungit 10 meter som längst i ett svep.
17 år gammal blev jag varnad för att jag sprang för långt - 3 km ca. 1955.
Sådan var vetenskapens inställning då. Jag kunde dö, definitivt allvarliga skador.

Ja

Goatwhore..? Någon..?

Du får nog köra riktigt hårda intervaller för att hålla samma SPM ????