Quote from Funbeat user on 12 July 2014, 22:37Den främsta orsaken till att världsrekordet på 3000m är från -96 är att det är ett av dom absolut bästa rekorden i friidrotten. Vill påminna om att både Kenenisa och Hicham gjorde seriösa försök mot det utan att lyckas.
Och dessutom tävlas det tämligen
Den främsta orsaken till att världsrekordet på 3000m är från -96 är att det är ett av dom absolut bästa rekorden i friidrotten. Vill påminna om att både Kenenisa och Hicham gjorde seriösa försök mot det utan att lyckas.
Och dessutom tävlas det tämligen
Quote from Funbeat user on 14 July 2014, 00:35Som Lars.
3.000 meter har varit/är en populär distans hos de bästa.
Som Lars.
3.000 meter har varit/är en populär distans hos de bästa.
Quote from Funbeat user on 14 July 2014, 10:17Håller som ofta med K-G. Vad som är ett optimalt steg beror väl åtminstone på farten och på distansen. På alla längre sträckor behöver du löpa hyfsat snålt, på korta sträckor handlar det om att kunna hålla hög frekvens och ett långt steg. I bägge fallen ä
Håller som ofta med K-G. Vad som är ett optimalt steg beror väl åtminstone på farten och på distansen. På alla längre sträckor behöver du löpa hyfsat snålt, på korta sträckor handlar det om att kunna hålla hög frekvens och ett långt steg. I bägge fallen ä
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 15:05För mig är det helt obegripligt hur man kan hävda att teknik inom löpning inte skulle vara viktigt (looking at you K-G). varför skulle just löpning vara en idrott där teknik inte spelar någon roll?
Inom alla andra idrotter så studerar man teknik och försö
För mig är det helt obegripligt hur man kan hävda att teknik inom löpning inte skulle vara viktigt (looking at you K-G). varför skulle just löpning vara en idrott där teknik inte spelar någon roll?
Inom alla andra idrotter så studerar man teknik och försö
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 15:44Rickard.
På 80-talet pratades ej om teknik. Något liknande var kanske löpstil och den varierade så mycket så det var ingen stor vinstchans att lära om.Det närmaste vi kom var att ju längre sträcka desto mer jordnära. En vägvinnande lugn avslappnad foti
Rickard.
På 80-talet pratades ej om teknik. Något liknande var kanske löpstil och den varierade så mycket så det var ingen stor vinstchans att lära om.
Det närmaste vi kom var att ju längre sträcka desto mer jordnära. En vägvinnande lugn avslappnad foti
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 16:18Det blir lätt att man petar i detaljer istället för att se den stora bilden. Man får bättre löpteknik genom att springa. Ibland långsamt och ibland snabbt. Distanspass, långpass, stegringslopp, intervaller, tempo osv. För vissa krävs det även styrketränin
Det blir lätt att man petar i detaljer istället för att se den stora bilden. Man får bättre löpteknik genom att springa. Ibland långsamt och ibland snabbt. Distanspass, långpass, stegringslopp, intervaller, tempo osv. För vissa krävs det även styrketränin
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 16:43K-G
Teknik inom löpning är viktigt, och jag vänder mig lite mot detta "spring som du vill-snack". Du kommer så klart bli snabbare ju mer du springer även med en dålig teknik, men det innebär ju inte att du inte kan bli ännu snabbare med bra teknik. Det fi
K-G
Teknik inom löpning är viktigt, och jag vänder mig lite mot detta "spring som du vill-snack". Du kommer så klart bli snabbare ju mer du springer även med en dålig teknik, men det innebär ju inte att du inte kan bli ännu snabbare med bra teknik. Det fi
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 16:48Jag tror att tekniken är viktig utan att för den skull tro att det för åtminstone en vanlig motionär behöver handla om att peta i detaljer. Även rådet "att springa som en avslappnad snobb" handlar ju om teknik.
Jag har själv med egna ögon sett en tjej so
Jag tror att tekniken är viktig utan att för den skull tro att det för åtminstone en vanlig motionär behöver handla om att peta i detaljer. Även rådet "att springa som en avslappnad snobb" handlar ju om teknik.
Jag har själv med egna ögon sett en tjej so
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 18:05Konstigt att folk säger att tekniken inte spelar någon roll...det är ju självklart att det gör det.
Tekniken är A och O, vi är alla olika och har olika teknik men man ska springa framåt och få belastning på rätt sätt, ha en styrka i kroppen som gör att m
Konstigt att folk säger att tekniken inte spelar någon roll...det är ju självklart att det gör det.
Tekniken är A och O, vi är alla olika och har olika teknik men man ska springa framåt och få belastning på rätt sätt, ha en styrka i kroppen som gör att m
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 18:37Bra skrivet Oskar.
Ni andra.
Varför blir då åtminstone antalet elitmotionärer bara färre och färre.
Ni petar sönder utan att känna den specifika personen.Man blir bra på det man tränar.
Utan en massa hokus pokus.Att ett minimalistiskt antal blir
Bra skrivet Oskar.
Ni andra.
Varför blir då åtminstone antalet elitmotionärer bara färre och färre.
Ni petar sönder utan att känna den specifika personen.
Man blir bra på det man tränar.
Utan en massa hokus pokus.
Att ett minimalistiskt antal blir