Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHuvudvärk efter ½mara
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nästan alltid ont i huvudet efter tävlingar och dylikt, även efter att maten och vätskan fått komma in i systemet.
Jag tror det till stor del är spänningar som släpper, nog var du väl lite taggad på loppet? Nervositeten går över, och då känns det

Stämmer bra

Hur kan du ha resorb i bältet dessa skall väl lösas upp i vattenglas? Jag kör med enervit under lopp!

Johan, ja, det ska de. Och det gör jag hemma i köket i dricksglas innan jag med en tratt häller ner resorben i flaskorna. Enkelt! 🙂

För min del handlar det sällan om brist vätska och energi eller efter ett lopp.
När jag skall tävla på marathon eller längre har jag alltid laddat depåerna under flera dygn och får heller aldrig huvudvärk.

Men när jag drar av ett 2-3,5 milspass till vard

Man kan dricka FÖR mycket precis innan ett lopp också och det straffar sig. Jag hinkade resorb innan loppet och det tänker jag inte göra om fler gånger.

Jag sprang hela Stockholm marathon nödig förra året - inte så kul.... (#) Stanna och gå på toa - inte

Tja det handlade ju om att få huvudvärk efter en halvmara egentligen....men så ser jag att Fia-Lotta har lagt ut texten lite å då kanske jag äfvenledes kan komma med ett mindre inlägg som samtliga kommer att säga är skit å tokigt. Jag har sedan typ 50 mar

Jag har bara sprungit fyra halvmarathonlopp, och är väl inte direkt erfaren.

Men inför varje lopp har jag druckit en halv liter Resorb näst sista timmen innan start. Sista timmen har jag inte druckit någonting men knaprat på salta pinnar. Och det har fun

Ja vi är ju så olika vi människor....ja som du och jag Sylvia typ....du i ditt vackra långa hår och jag i mitt vita lite här å där liksom...Jag har ju kutat Gävle halvmarathon fyra år i rad och ibland Ottarsloppets 21 km....Å inför en halva så dricker jag

Kjell: Har du någonsin fått huvudvärk efter ett lopp? Alltså inte efter bira då! 🙂

Annars så är vi väldigt olika angående detta. Har en kompis som klarar sig på betydligt mindre vätska än jag. Till diverse förtret när man inte har fri tillgång till vat