Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHuvudvärk efter ½mara
You need to log in to create posts and topics.

Kjell, tack för komplimangen. 🙂

När jag har sprungit 50 marathonlopp så har jag nog också lärt min kropp att hushålla på vätskan. 😉

Visst kan det säkert vara överdrivet drickande innan lopp. Men uttorkning är en så pass onödig situation att hamna i,

Jag sprang en mara inne igår och förbrukade ca 2,5 liter Vitargo. Drack mycket efteråt också - kanske ett par liter under kvällen. Jag svettades otroligt mycket, bytte linne under passet och det gick att vrida ur båda linnena efteråt!

Har svag huvudvärk

Fia-Lotta....kommentar kommer i din "brevlåda".?!
Å Jonas U...efter ett marathonlopp: aldrig....visst dricker vi pilsner...men efter det att vederbörande tävlingsläkare har förskrivit det typ. Den förhållande vis låga alkoholmängden gör ändå att både väts

Kjell: Brevbäraren verkar ha gått i strejk - väntar å väntar.... 🙂

Jag var tvungen att gräva lite djupare. Läste igenom en artikel av Szalkai och en av Marie Broholmer. De nämner förstås att man bör dricka under lopp och helst var 15 minut. Inte många lopp som lever upp till det. Fast de skriver mest om att prestationen

Träningspass på över 4 timmar är väl i sig inget underligt, väl?

Hmm, inte säker att jag förstod det där. Jag skrev mest om distansen och inte om tiden. Men jag "muckade" bara lite med Fia-Lotta.

Ah, oki 🙂

Om jag inte minns fel sprang Fia-Lotta LB-maran på under 4 timmar i helgen, det var därför jag gnällde 🙂

Jonas, ja, jag är galen - vet det. (H) Men proffsen får hålla på med sitt så pysslar jag med mitt. Har inga som helst ambitioner att bli någon duktig löpare, jag gör det jag känner för och ser inte tävlingar som något speciellt. Det är inte kronan på verk

Ah, jag skall försöka förstå det där att du springer maror på skoj och stenhårda intervaller utan att vilja bli en bra löpare. Men det är svårt. 😀