Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tillägg/förtydligande: Tjockskotalibanism är precis lika illa. Utdrag från länken ovan: (http://www.shoedoc.se/sko.asp)

"Stegets faser
Belastningsfasen under steget kan delas in i
1) Hälisättning
2) Stödjefas (mittfas)
3) Frånskjut (avveckling)
Vid hälis

I slutändan tror jag att det kommer ut något bra av detta. Och sannolikt hamnar det någonstans mitt emellan.

Men visst, det kommer att finnas många överansträngningsskador från nyblivna minimalistiska eller barfotaentusiaster.

Det tror jag också. I mitt fall gjorde det att jag faktiskt la om mitt löpsteg, MED tjockisskor på. Hade jag inte blivit skadad hade jag kanske aldrig gjort det? Plus att jag har lärt mig herrejössesmycket om fötter. 🙂

Som jag ser det är alla löparskad

Det är klart det är en trend just nu när var å varannan tidning (metro, G-P, Aftonbladet) har artiklar om cavemen och barfotalöpning.. Tror ni har rätt när ni säger att det kommer plana ut till någon vettig avvägning med tiden.

Själv tycker jag det räcke

Sylvia, vem har någonsin sagt att man blir skadefri av att ta av sig skorna? Jag har definitivt inte gjort det och den som hävdar något sådant förtjänar ärligt talat en fet smäll trots att jag är så långt ifrån en våldsam människa man kan komma. Självklar

Vad jag kan se har jag väl inte påstått att Du har sagt det, Olle? 🙂

Du måste ju dock hålla med om att tanken med barfotalöpningen är att få till en vettig löpteknik, och därmed slippa löprelaterade skador, och bli av med dem man ev dras med? Är det in

Sen Olle, ang det att Du skriver att Du aldrig har ont eller känningar nu när Du springer barfota. Jag läste i Din kalender lite...hade jag haft de problemen som Du skriver om där hade jag lagt av direkt, kan jag säga.

Menmen, vi kommer nog aldrig att b