Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIceBug!
You need to log in to create posts and topics.

Nu måste jag bara dela med mig av att jag också är stolt ägare av Icebugs, så nu kan jag börja leta mig ut på vägarna å göra dem osäkra på det här sättet också ;). Ett par Pytho BUGrip, eftersom det verkar viktigt att få nämnt :).

Har precis varit ute på ett lätt pass (6 km) i Umeå i snöfall, flingor stora som lapphandskar, med dubbar som man drar utanpå sina vanliga skor och det funkade helt OK. Bara att få springa ute i st.f. att nöta på löpbandet! Fr.o.m. nu blir alla distanspas

Hur långt in på sommarsäsongen använder ni era Icebugs när ni springer i terräng?

Hela säsongen eftersom jag är orienterare och springer i skog och mark!

Jag använder nog mina IceBug mer på sommaren än på vintern.

Men Fredrik.. var fanken håller du till på sommaren?? Glasiären?

De flesta IceBugmodeller, inklusive MR2 BuGrip som jag har, är terräng- och multisportskor som förutom att ge bra fäste i terrängen även ger fäste på is. De är dock inte framtagna specifikt för att användas på is utan de är utvecklade för att vara bra all

Ska man springa tex Extrem 15 i Ursvik så behövs ståldubb så fort det blir lite fuktigt. lätt att stå på öronen både uppför och utför om man inte har bra fäste.

Brukar iofs ramla när jag springer den ändå 🙂

Jag fick mina ICEbug Pytho igår med posten från USA!!

Jag betalade 45$ för mina.
Nackdelen var att de levererar inte skor till Sverige, men det löste sig.
Beställningen skickades till min moster i Florida som sedan skickade vidare till mig.
115 kr i frak

Utan att googla det allra minsta undrar jag bara: Är inte Icebug svenska skor? Varför köper man dom från USA?