Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIcebug-time again
You need to log in to create posts and topics.

Christer, något särskilt skäl? Jag har VJ Sarva Xero förresten, och det är verkligen inget fel på den. Möjligen en halv storlek för liten. 🙂

De icebugs jag har haft har varit stora klumpar som jag dessutom har fått skavsår av på hälsenan (Nåja, i huden strax utanför 😉 ).

Det kan ju vara så att det kommit nya bättre modeller sen dess och det kanske bara var mina fötter som inte apssade till d

Jag satt tidigare och funderade på om jag skulle nämna något annat märke som motvikt, men det blev aldrig av. Så jag håller med dig, det finns fler dubbade skor och de borde också prövas.

Jag ska satsa på ett par Inov-8 O-Roc nästa gång eftersom jag alltid varit tvungen att tejpa hälen för att slippa skavsår med mina Icebug.

Har för mig att jag läst att Inov-8 är ganska smala, gäller det alla deras modeller eller finns det hopp även för mig som har breda och höga fötter?

Jag tror det finns hopp, du får prova. O-roc 340 skall vara lite bredare än 280 tex.

Har inte kommit till skott ännu - kör med broddar som man drar på skon vid behov och det funkar hyfsat.

Två funderingar:

Det var ju det där med dubbarnas hållbarhet som diskuterats tidigare. Eller har det generellt blivit ett icke-problem? Minns jag rät

Här är en tråd som tipsar lite om dubbning av egna skor (om jag inte minns fel)

http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=5096

Har ett par Icebug Pytho som jag köpte i somras. Funkar perfekt då jag springer på hala stenhällar samt stigar där det är mycket rötter (otroligt kul att springa på utan att orora sej för att halka). Har senaste tiden njutit av att kunna springa helt obe

Själv är jag mycket nöjd med mina Icebug Hiko. Skönt att slippa hålla på och tråckla med avtagbara dubbar. Men som så mycket är det väl en smaksak.