Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIcebug-time again
You need to log in to create posts and topics.

Mig veterligt så är det bara Asics som använder mjukt "skitstål" i dubbarna.

Kanske har Asics dåligt stål, men mina dubbar håller i alla fall än. Visserligen kör jag dem bara i is eller snö och undviker barmark med dem då de inte är bekväma där.

En fördelen med Asics är att dubben är utbytbara och finns i olika sorter. Jag har b

Verkar som att man skall kika på Inova också, innan man bestämer sig för att köpa. Men har provat Inova utan dubb tidigare och de var alldeles för smala.

@ Fredrik

Mm - Innov 8 ser spännande ut. Skall kolla den på Löplabbet i Umeå i morgon. Kollade Icebug Pytho i dag i Övik och de är inte så tunga som jag var rädd för. Men jag måste säga att det verkar kanon med dubbat - vilket grepp man anar (t+)

Icebug Phyton2 med strumpor utan skaft är ingen bra kombination enligt mig. fick märken på hälsenorna, stor blåsa på insidan av högerfotens främretrampdyna och fram till på en av tårna. fast det får nog bli en annan strumpa nästa gång 🙂

Men bra grepp ha

Jag kör med icebug och de fungerar perfekt för mig. Lite tunga dock.

En annan bra sak är att de har goretex. Rätt så skönt att kunna plöja igenom slask utan att bli blöt och kall. Speciellt vid början av ett pass. Jag avskyr att bli blöt om fötterna inn

Jag personligen kör aldrig med goretex på löpskorna...

Får du in vatten i skorna...så försvinner det ju inte ur skorna utan blir kvar...

Precis Tobias - jag är också kategoriskt emot goretex i löparskor!

Det kan jag förstå om man springer terräng eller orientering där man vet att man ska plöja igenom vattendrag. Men jag som mest springer i motionsspår eller på asfalt har stor glädje av goretex. Slipper bli blöt av lite slask.

Mina icebug sisu har aldrig gjort mig ledsen. Känns lika lätta och sköna som mina vanliga skor. Inget man smyger fram obemärkt på asfalten med dock. Provade att blöta ner dem ordentligt på tjurruset i år, tog inte många steg på land innan de kändes "torra