Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 09:47När det gäller råd, så får man komma ihåg att de oftast grundar sig på egen erfarenhet. Det är dock inte alltid så, utan ibland fungerar man bara som en budbärare. Då man tror att rådet är bra, men egentligen vet man inte.
När det gäller egen erfarenhet,
När det gäller råd, så får man komma ihåg att de oftast grundar sig på egen erfarenhet. Det är dock inte alltid så, utan ibland fungerar man bara som en budbärare. Då man tror att rådet är bra, men egentligen vet man inte.
När det gäller egen erfarenhet,
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 11:19Vi kanske borde införa en licens för att få ge andra råd då, eller vad säger du Christer? Hur länge skall man ha hållit på med simning för att få tillstånd att ge andra råd?
Vi kanske borde införa en licens för att få ge andra råd då, eller vad säger du Christer? Hur länge skall man ha hållit på med simning för att få tillstånd att ge andra råd?
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 11:30Iceman, nej bara lite sunt förnuft! eftersom att din erfarenhet som simmare är liten, så är det bättre att vänta in andra här på forumet med mer erfarenhet. Då kan du lära dig desto mer på köpet 🙂
Vi har ju två öron och ögon men bara en mun..
Iceman, nej bara lite sunt förnuft! eftersom att din erfarenhet som simmare är liten, så är det bättre att vänta in andra här på forumet med mer erfarenhet. Då kan du lära dig desto mer på köpet 🙂
Vi har ju två öron och ögon men bara en mun..
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 11:54Vem är du att bestämma vem som skall få ge råd eller inte? Jag kanske inte simmat lika länge som vissa andra här, men många så kallade experter som haft lätt för sig att lära sig simning, har aldrig stött på de problem som de som har det svårare med vatte
Vem är du att bestämma vem som skall få ge råd eller inte? Jag kanske inte simmat lika länge som vissa andra här, men många så kallade experter som haft lätt för sig att lära sig simning, har aldrig stött på de problem som de som har det svårare med vatte
Quote from Elias Engqvist on 29 April 2012, 12:41Det är ännu mer sällsynt att man är bra på att lära ut simning om man är kass på att simma. ÖDMJUKHET iceman, lyssna på andra. Det låter faktiskt ofta på dig som du är 12 år!
Det är ännu mer sällsynt att man är bra på att lära ut simning om man är kass på att simma. ÖDMJUKHET iceman, lyssna på andra. Det låter faktiskt ofta på dig som du är 12 år!
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:53Verkar som jantelagen har hittat till detta forum också. Det är typiskt svenskt det här att man får inte tro att man är något eller att man vet mer än andra. Allt måste vara lagom.
Verkar som jantelagen har hittat till detta forum också. Det är typiskt svenskt det här att man får inte tro att man är något eller att man vet mer än andra. Allt måste vara lagom.
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 12:55Oj, tror du att du vet mer?
Oj, tror du att du vet mer?
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 13:35Iceman. jag kunde inte simma frisim för 18månader sedan, jag lär mig fortfarande. Likaså dom som på detta forumet har simmat i över 30 år. Men jag ger mig inte in i huruvida man skall simma med rak arm eller med hög armbåge, för att med min erfarenhet så
Iceman. jag kunde inte simma frisim för 18månader sedan, jag lär mig fortfarande. Likaså dom som på detta forumet har simmat i över 30 år. Men jag ger mig inte in i huruvida man skall simma med rak arm eller med hög armbåge, för att med min erfarenhet så
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 16:36Bara för att man ibland ifrågasätter betyder det inte att man inte lyssnar. Det finns som sagt inte bara en absolut sanning. Om människan aldrig hade ifrågasatt och utmanat de allmänt vedertagna metoderna och tillvägagångssätten så hade vi fortfarande lev
Bara för att man ibland ifrågasätter betyder det inte att man inte lyssnar. Det finns som sagt inte bara en absolut sanning. Om människan aldrig hade ifrågasatt och utmanat de allmänt vedertagna metoderna och tillvägagångssätten så hade vi fortfarande lev
Quote from Elias Engqvist on 29 April 2012, 16:41Det är inte fråga om att du ifrågasätter...
Det är inte fråga om att du ifrågasätter...