Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIdel ädel (cykel)julklappar!
You need to log in to create posts and topics.

Spela roll. Hastigheten påverkas av trafikkameror

Självklart gör de det! Men påverkar de trafiksäkerheten?

Därom tvista de lärde.
Vad man säkerligen är överens om är dock att hastigheten påverkar konsekvenserna av en olycka.
För en storstadsbo som mig är inte hastighetsskyltarna ett problem. Det är nästan bara nattetid som det är så pass lite trafik så vi ha

Den allmänna moralen påverkar vilka lagar som tillfaller och vilka som försvinner. De lagar som finns idag finns för att de, när de skapades, hade stöd hos dem var åsikter ska representera folket. Alltså återspeglar lagarna den moral som finns hos dem som

Problemet med kameror är att en del "pensionärer" saktar ner till 60 på 70-väg precis före kameran "för säkerhets skull". I England där jag kör ganska ofta har man medelhastighet. Alla bilar ligger i exakt 50mph! Det funkar! I Sverige blir jag bara stress

Hur funkar medelhastighet? Har de filmkameror?

Per: Man delar sträckan med tiden så får man medelhastigheten.

Per: Som Tobbe säger, det funkar perfekt i England.
Få se hur din moral håller upp Andreas när de plocka bort ett barns hjärnsubstans från motorhuvuden.
Ett barnsligt onödigt beteende. Hoppas innerst att du inte är så i traffiken, men forsätta du, då hopp

> Är det logiskt att de skall påverka min moral med en böteslapp?
> Påverkas min moral av en böteslapp?

Jag vet inte om ditt handlande påverkas av böter, men i allmänhet är nog sanktioner som böter ett bra incitament för att följa lagen.

> Påverkas traf

Tack David. *not*