Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 17:25För att vara lite tråkig, men som alla som läst sin skolfysik vet, så gäller
E_rörelse=M*v^2/2, dvs en hastigehetsöking på "bara" 10 km/h ger exponentiellt högre rörelseenergi och därmed längre bromssträcka, högre kraft vid kollition m.m...Om vägen är d
För att vara lite tråkig, men som alla som läst sin skolfysik vet, så gäller
E_rörelse=M*v^2/2, dvs en hastigehetsöking på "bara" 10 km/h ger exponentiellt högre rörelseenergi och därmed längre bromssträcka, högre kraft vid kollition m.m...
Om vägen är d
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 18:01Haha perfekt! Tillskriver mig nu rätten att bitch-slappa långsamhetsköraren! Men jag kryper dock vänligt till korset för mina synder. Det jag gjort är fel och man skall bli smiskad därefter. Sen hur jävla logiskt det är är en annan femma.
Haha perfekt! Tillskriver mig nu rätten att bitch-slappa långsamhetsköraren! Men jag kryper dock vänligt till korset för mina synder. Det jag gjort är fel och man skall bli smiskad därefter. Sen hur jävla logiskt det är är en annan femma.
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 18:33Var menar du att logien skulle komma in?
Hur mycket för fort måste man köra för att få böter i 4-lapparsklassen förresten?
Var menar du att logien skulle komma in?
Hur mycket för fort måste man köra för att få böter i 4-lapparsklassen förresten?
Quote from Mats Andersson on 25 November 2007, 18:35De e lugnt grabbar – ni får tråden så ni kan snacka fortkörning. Jag startar en ny:-)
De e lugnt grabbar – ni får tråden så ni kan snacka fortkörning. Jag startar en ny:-)
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 19:06"Var menar du att logien skulle komma in?"
Fattar inte vad du snackar om?
När det gäller mina eventuella böter så tror jag att jag körde 27km/h för fort när jag släppte gasen och gav vägverket ett petting-foto. Det borde ge mig smisk i form av 4000 spän
"Var menar du att logien skulle komma in?"
Fattar inte vad du snackar om?
När det gäller mina eventuella böter så tror jag att jag körde 27km/h för fort när jag släppte gasen och gav vägverket ett petting-foto. Det borde ge mig smisk i form av 4000 spän
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 19:22> "Var menar du att logien skulle komma in?"
>
> Fattar inte vad du snackar om?Logiken skulle det stå. Förlåt, man blir skadad av att plugga filosofi, men huruvida det är rätt att straffa någon, och hur stort straffet i så fall bör vara, handlar i vanli
> "Var menar du att logien skulle komma in?"
>
> Fattar inte vad du snackar om?
Logiken skulle det stå. Förlåt, man blir skadad av att plugga filosofi, men huruvida det är rätt att straffa någon, och hur stort straffet i så fall bör vara, handlar i vanli
Quote from j sollerman on 25 November 2007, 19:48jag körde 6 km för fort och fick 1500 spänn
jag körde 6 km för fort och fick 1500 spänn
Quote from j sollerman on 25 November 2007, 20:00"De e lugnt grabbar – ni får tråden så ni kan snacka fortkörning. Jag startar en ny :)"
Vi ska försöka komma ihåg var din blogg ligger..
"De e lugnt grabbar – ni får tråden så ni kan snacka fortkörning. Jag startar en ny :)"
Vi ska försöka komma ihåg var din blogg ligger..
Quote from Mats Andersson on 25 November 2007, 20:07Härligt Kalle! 😉
Härligt Kalle! 😉
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 20:13Hehe
Är det logiskt att de skall påverka min moral med en böteslapp?
Påverkas min moral av en böteslapp?Påverkas trafiksäkerheten genom böter?
Blir moralen bättre med hastighetskameror?Visst är det logiskt att följa lagen! Men det säger fasiken inte
Hehe
Är det logiskt att de skall påverka min moral med en böteslapp?
Påverkas min moral av en böteslapp?
Påverkas trafiksäkerheten genom böter?
Blir moralen bättre med hastighetskameror?
Visst är det logiskt att följa lagen! Men det säger fasiken inte