Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 16:41Gjorde det samma i GV när jag äntligen lyckades klara sub2. Höll ett för mig obehagligt tempo redan från start. Så taktiken är inte helt fel för oss som kanske inte har så väldigt stor erfarenhet av vilket tempo vi klarar.
Gjorde det samma i GV när jag äntligen lyckades klara sub2. Höll ett för mig obehagligt tempo redan från start. Så taktiken är inte helt fel för oss som kanske inte har så väldigt stor erfarenhet av vilket tempo vi klarar.
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 21:11Gud vad jag gillar den här tråden. Börjar längta redan nu efter nästa tävling så man kan få ge järnet!
Gud vad jag gillar den här tråden. Börjar längta redan nu efter nästa tävling så man kan få ge järnet!
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 21:29Det råkade bli liknande för mig på Sthlm Halvmara.
Istället för att tänka på loppet som en halv *mara* (dvs ganska långt), så tänkte jag på loppet som ett "lite längre milpass". Ville under 1:40, dvs 4:44 tempo, så det fick bli typ mitt vanliga miltempo
Det råkade bli liknande för mig på Sthlm Halvmara.
Istället för att tänka på loppet som en halv *mara* (dvs ganska långt), så tänkte jag på loppet som ett "lite längre milpass". Ville under 1:40, dvs 4:44 tempo, så det fick bli typ mitt vanliga miltempo
Quote from Funbeat user on 26 September 2012, 11:05Helt enig Tibor. Har helt klart med hur man uppfattar distansen. Är distansen i sig utmaningen, eller är det tiden på sträckan som är utmaningen.
Helt enig Tibor. Har helt klart med hur man uppfattar distansen. Är distansen i sig utmaningen, eller är det tiden på sträckan som är utmaningen.