Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIdioti eller ett viktigt test?
You need to log in to create posts and topics.

Jag kanske har berättat om det här förut men det är en höjdpunkt i modern tid för mig så här kommer den igen. Ni får väl blunda då ni läser...

Jag upplevde kanske det motsatta vid LL-30 förra året då jag startade i startgrupp 5.
Jag har aldrig varit sn

Viktigt är vilken inställning och humör huvudet har just den dagen.

Är man inställd på tröttheten är täcken på bra tempo och en bra tid. Då har jag lättare att hålla i när kroppen blir trött.

Positiva tankar!

För min del så tror jag att öppna hårt passar mig bra pga min bristande erfarenhet. Öpnna lite obehagligt hårt för att sen kämpa mig i mål.

Öpnnar jag lite mer försiktigt så är risken stor att jag ändå inte orkar ta igen det mot slutet.

Om jag hade mer

Som nån var inne på kan det ju ha en viss betydelse vad man vill ha med sig för känsla efteråt också.

Om vi antar att två helt olika upplägg teoretiskt ger samma sluttid så har man att välja på att flyga fram i början och ägna slutet åt plågsam damage co

Jag bjuder på noteringen i min träningsdagbok efter Stockholm Halvmarathon 2009 där jag persade på halvmaran och det var en riktig plåga.

"1:16:28 Jo jag måste fått tag i Frank Cottons pusselkub och lyckats lösa den. Har ett svagt minne av ett gäng cenob

Her en inte helt olik erfarnehet på milen ... springa fort som 17 första 2-3 km, sedan vila fem, undra om jag ska klappa igenom - och sedan öka .... ungefär.

Får se hur det går på min andra halvmara om ... TVÅ veckor???

Min hittills snabbaste halvmara sprang jag i Prag för drygt 2 veckor sedan. Startade någon startgrupp bakom min tänkta sluttid. Var väldigt trångt första 2km, men stressade inte upp trots att de gick på 4.50 och 4.35. Ökade sedan till ett tempo som var li

Så var testet avklarat...
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=21060784

Nu är jag ju inte fulltränad så det är möjligt att testet hade fallit ut än bättre i sådant fall.
Sitter med ömma vader. En nackdel med att inte vara fulltränad.

Näs

Grattis till ett väl genomfört lopp.

Efter att ha läst denna tråd har jag bestämt mig för att testa en hårdare taktik på GV!

Bästa tråden på länge här på FB.

Grattis Robert! Nu har du testat att kriga hårt. 🙂