Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIdioti eller ett viktigt test?
You need to log in to create posts and topics.

Kul läsning Robert, det får en annan att våga testa nytt (t+)

Bra Robert.
Jag blir väldigt inspirerad att göra samma typ av satsning som du,även om kanske inte lika hårt som du.

Har bara gjort en HM tidigare,GV 2011.

Robert, av att döma av ditt resultat tycker jag att det ser ut som om du tappade en hel del tempo sista fjärdedelen. Vilket alltså skulle antyda att strategin var fel för denna gången? Det var en bra tid, men jag tror du skulle kunna fått ännu bättre.

Ja

Visst är det så att det är vanskligt att ge allmänna råd men för att utvecklas som tävlingslöpare är jag fast övertygad om att man måste våga prova olika strategier för att lära sig hur man fungerar. Vissa fegar alltid för mycket i början och missar att k

Våga och Vinn med andra ord! Grattis Robert!

Lars, Jag vet inte om jag håller med. Sedan så kan ju sådana här diskussioner alltid bli en hönan eller ägget.
Detta var ju ett test för min del och målet var att gå in i väggen. Nu lyckades jag inte riktigt med det och egentligen så tycker jag att jag hö

Inspirerande läsning. Push the limit. 🙂

Tänkte uppdatera lite.
Jag startade ju tråden och var irriterad över att jag inte levereade.
Årets resultat har varit fantastiskt. Jag har persat på alla lopp utom göteborgsvarvet. Där var planen att köra 2 varv istället för att coacha tjejen på andra v

Kul, Robert!

Kör hårt i Berlin!

Mikael, jag försöker göra precis som du. Dvs aningen snabbare än maratempo på första delen av en halvmara och sedan öka efter halva, alltså med negativ split. Mitt tävlingstempo är också nära 10% snabbare än behagligt träningstempo.

Intressant att kolla