Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

K-G, glöm inte hjälpmedlen i år:-)

Och kom ihåg att den som kan gå efteråt har tagit i för lite:-) Hälsningar från en som kunde;)

Det blir första gången i Espoo för mig och mitt första 24h lopp dessutom. Jag har aldrig sprungit längre än 10 mil tidigare. Jag sätter ribban lågt och försöker hålla mig i rörelse så länge som möjligt så får vi se hur många km det blir.

Kom ihåg att inomhustemperaturen är 17 grader. Det känns inte så varmt men är varmt.

Dvs den som inte tänker på kan bli soppatorsk efter t.ex. 12 timmar. Nån ni känner kanske har den erfarenheten.

Herr S.

Härligt med människor som vill stötta den förmodligen äldste deltagaren.

Vad gäller gå efteråt, så brukar det ju vara enda gången jag springer.
Plus sista varvet.

Kanske skall jag testa med löpning lite då och då.
Annars får jag väl låtsas efte

49 dagar kvar till 24-timmars i Esbo - inte utan att jag börjar bli smått nervös över vad jag gett mig in på ...

Måste fråga av er som varit med förr: är det bäst att sätta in gångavsnitt redan från början? Löns det att ha en plan som man försöker följa

För debutanter kan regeln lämpligen vara: "Ta det lugnt, ta det lugnare". Dvs håll farten nere i början och ransonera krafterna så att du inte som så många andra går in i den s.k. väggen. Det föreslagna upplägget verkar vettigt och bör gå att hålla sig ti

Jag har aldrig sprungit 24h förut, men ganska många halvlånga ultror. Det är viktigt att sätta upp en realistisk plan och - ännu viktigare - hålla sig till den.
Improvisation fungerar väldigt dåligt på en ultra. Då är risken enormt stor att man startar l

Nu behöver jag tips eller ännu bättre ett erbjudande.

Är ju långsam av mig :@, så jag fick inte tummen ur
för att åka med Reima Hartikainen till Espoo.
De är ett gäng på 16 som åker med Silja Line 17:00 fredagen 29:e.

Vi är för tillfället 30 svenskar a

Tävlingsdagen (30 jan) närmar sig obevekligt. Hur känns formen för er som ska vara med?

Jag har precis börjat trappa ned och känner mig en aning tung i benen. Men det släpper säkert under de extra vilodagar jag lagt in framöver.

Aspirerar du på en landslagsplats på VM i 24-timmars?
För att ha möjlighet att bli uttagen i landslaget ska herrar ha klarat 220 km och damer 200 km på ett 24-timmars senast den 1 mars i år (och inte tidigare än 1 januari i fjol).
Ta chansen i Esbo!

Läs