Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mikael.
Det var en gång på 80-talet en person som drog i sig en 6-pack öl kvällen före ett marathonlopp.
Han kom inte under 2:15, men konstant under 2:20.

24 timmar betyder ca. 12 gånger längre tid.
6 x 12 öl vore då en bra uppladdning.
Om du nu satsar p

Eftersom den där båten är full av medtävlande som helst ser att jag kommer efter dem i resultatlistan så vågar jag inte avslöja min målsättning.

Fast nån öluppladdning har jag faktiskt inte planerat.

Annars tror jag nog att den där mentalt svåra nattl

Jag har kräkts på mina två senaste ultror och jag tror att det berodde på att jag åt och drack för lite. Denna gång ska jag försöka tvinga i mig mat regelbundet från början. Förhoppningsvis går det bättre denna gång. Men utan plågor blir det ju inte.

Hypokondri eller inte?
Fysiskt eller psykiskt?
Faktum är i alla fall att jag har stegring idag ... 🙁

Yvonne.
Om du är en positiv hypokondriker med en optimistisk läggning så är hälften vunnet.

Stefan.
Sist? Det skall vi bli två om.
Tror dock att någon otippad kan göra oss äran stridig. :@

Jag vinner, fabbon, jag går på lågkaloridiet. Ca 1000-1100 kcal om dagen. Så det lär ju inte bli så mycket verkstad vad gäller snabbhet eftersom det inte är mycket lagrat i musklerna. Däremot skall det bli PB. Skall slå mitt ulsa Bislettresultat och komma

Stefan: Visst tänker du komma klart längre än 10.000 meter, och visst ligger till och med sexsiffrigt inom räckhåll för dig 🙂

Ja för att lyckas med konststycket att bara förflytta sig 1 mil på 24 timmar så lär man få ladda upp med en riktigt blöt natt på båten, sedan däcka strax efter startskottet och vakna upp 23 timmar senare för att stappla sig i mål (vilket iofs påminner om

Använder någon av er sömntabletter för att få till en riktigt god natts sömn före loppet? Jag funderar på att ta tabletter natten mellan torsdag och fredag för att få ihop 9-10 timmars sömn där.

Nä, jag har aldrig använt sömntabletter i hela mitt liv så då tänker jag inte göra det nu heller. Min erfarenhet från 48-timmars är att man blir pigg av att springa så jag räknar med att klara 24 h utan vilopaus.