Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Så måste det vara. Jag undrade faktiskt varför folk alltid spydde just vid varvning.

Som tävlingsledare blir man allt annat än imponerad.
Man blir bekymrad.

Det är dock en minoritet som mår dåligt och det är
så gott som utan undantag sådana som inte äter riktig mat.

Jag tror att K-G sätter tummen på det verkliga problemet. De som mår dåligt äter inte RIKTIG mat.

Det stämmer faktiskt med mina iakttagelser och egna erfarenheter. De som ensidigt håller sig till sportdryck och powerbars verkar må sämst. Enda gången jag

De är så skickliga på att spy, så du ser det inte Mikael! Det är liksom lika snabbt och enkelt gjort som att snyta sig eller dricka en mugg sportdryck. I farten, helt enkelt.

Jag tror de flesta ultralöpare som hållit på ett tag har varit med om att magen ballar ur på ett eller annat sätt. Kanske speciellt de som försöker få ut allt. Tror även att det skulle kunna handla om marathonlöpare.

Att springa ultra och lyckas bra hand

Lena, så man har alltså liksom två val? Antingen 1) träna på att spy snabbt och diskret eller 2) träna på att lära sig vad man tål och som håller en på benen.

Eftersom jag är lustlöpare är jag mest attraherad av alternativ 2.

Anders, det där med dåligt rykte sa jag med utgångspunkt från att den här diskussionen förs i gruppen "Löpning". Dess många medlemmar som ännu inte provat på ultradistans kanske drar öronen åt sig när det målas upp en bild av att de medtävlande spyr hejvi

Det finns med all säkerhet flera alternativ.
Men de som ofta kräks lär sig kanske att göra det snabbt och så enkelt och smärtfritt som möjligt.

Själv är jag glad om jag slipper och helst skulle jag vilja slippa må illa också.

Varför kräkas under en mindre joggingtur på ca 24 H om ni inte kräks annars???????....Kan det ha med Hybris att göra??????,,,Har aldrig kräkts å kommer inte att kräkas heller under mina kommande lopp...ref inget annat så brukar jag ju bryta tidsloppen eft

Anledningen till uppkastning stavas oftast dehydrering. Dvs man bör dricka mer än man tror sig behöva, eftersom man svettas mer än man tror. Annars uppstår en ond cirkel med koncentration av kroppsvätskorna och allmän försurning.

Angående födointaget har