Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej löparexperter och andra = )

Nu är de 1 månad kvar till Stockholm maraton... något som jag anmält mig till relativt motvilligt. Och nu sitter jag här... Otränad och "tjock" med en månad på mig att reducera hur plågsamt Stockholm maraton blir. Och jag

Utgångspunkt för detta svar: "Nu är de 1 månad kvar till Stockholm maraton... något som jag anmält mig till relativt motvilligt. Och nu sitter jag här... Otränad och "tjock" med en månad på mig att reducera hur plågsamt Stockholm maraton blir. Och jag sku

Orkar inte läsa allt.
Har själv förberett mig några ÅR på Ironman i Kalmarn 2013. Har nu en fet skada. Lägger ner och satsar på 2014.

SÅ svårt för friska tjocka som gnäller. Träna eller skit i tävlingen.

Har inte kört något alls senaste 5-10 veckorna. Så vet inte riktigt hur jag ska relatera till de. Sen när de gäller att "vänja" kroppen så har jag inga illusioner om att jag ska känna mig pigg och fräsch när jag går i mål. Jag vill bara den ska funka så l

"Och som svar på post två... Tråkigt att du skadat dig, hoppas rehabiliteringen går bra."

Yes, tack. Jag har inte anmält mig till något motiolligt.

@Anders Rosqvist: (1) Det negativa: det är taskigt att tracka ner på folk som ligger på lägre träningsnivå än en själv bara för att de har ett mål - oavsett om de är "tjockisar" eller whatever, (2) Det positiva: du har ju helt rätt - man ska inte satsa up

Visst ska du träna men öka inte för mycket för snabbt då det sliter mer än det ger. Du hinner antagligen inte göra så mycket på den korta tid som är kvar när det gäller matchvikten. Loppet kommer att bli jobbigt så se till att du är fräsch Och utvilad vid

Kör mitt upplägg här ovan så är du fräsch inför loppet. Om du vill vara på den riktigt säkra sidan så kan du skippa en eller två dagar den sista veckan av det jag angett.

Mitt tips: skippa loppet. Vad är din tanke med att springa det, då du 1) motvilligt anmält dig och 2) vet hur plågsamt det kommer att bli? Det ska vara kul att springa lopp. Såna här trådar brukar dyka upp nån månad innan lopp och jag bli lika fascinerad

Magnus N har i och för sig rätt: man ställer upp i ett maraton (svenska) marathon (engelska) när man är väl van vid att springa liknande distanser på träningspass.