Quote from Christer Berg on 1 May 2013, 08:33Har precis tagit upp löpningen igen efter ett års uppehåll och jag tänker använda hela den här säsongen till uppbyggnad och verkligen komma igång.
Om du verkligen vill springa maraton så lyssna på de som kan här, dvs inte mig... och sänk farten. Om du f
Har precis tagit upp löpningen igen efter ett års uppehåll och jag tänker använda hela den här säsongen till uppbyggnad och verkligen komma igång.
Om du verkligen vill springa maraton så lyssna på de som kan här, dvs inte mig... och sänk farten. Om du f
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 08:50Har du någon träningsbakgrund? Annars har jag svårt att se att någon träning skulle hjälpa dig särskilt mycket. Tycker snarare att du skall hoppa över det här motvilliga loppet, och göra något kul istället.
Skall du ta dig igenom, varför inte börja med e
Har du någon träningsbakgrund? Annars har jag svårt att se att någon träning skulle hjälpa dig särskilt mycket. Tycker snarare att du skall hoppa över det här motvilliga loppet, och göra något kul istället.
Skall du ta dig igenom, varför inte börja med e
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 09:01Var i början osäker på om hela tråden var ett skämt, men du verkar ju mena allvar... Jag tyckte att JAG var oförberedd eftersom jag flera gånger bara sprungit 2-3 ggr de veckor då det varit 4 pass i mitt träningsprogram. Nu känner jag mig lugnare, tack
Var i början osäker på om hela tråden var ett skämt, men du verkar ju mena allvar... Jag tyckte att JAG var oförberedd eftersom jag flera gånger bara sprungit 2-3 ggr de veckor då det varit 4 pass i mitt träningsprogram. Nu känner jag mig lugnare, tack
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 09:02Tack Magnus!
Nu börjar vi prata tips som jag kan omsätta i handling!
Min träningsbakgrund... Jag är lite periodare kan man säga. Senaste året har de varit lite träning. Bara 1 gång i veckan med lagidrott, och lite för onyttiga matvanor.
Jag har tännat
Tack Magnus!
Nu börjar vi prata tips som jag kan omsätta i handling!
Min träningsbakgrund... Jag är lite periodare kan man säga. Senaste året har de varit lite träning. Bara 1 gång i veckan med lagidrott, och lite för onyttiga matvanor.
Jag har tännat
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 09:09Och varför jag anmält mig... Väldigt enkelt... Min syster anmälde sig, och jag var inte säker på att hon inte skulle gå i mål. (hon är väldigt tjurig). Så man kan säga att jag blev utmanad. Men på något sätt har de en fördel med sig... skulle jag inte kän
Och varför jag anmält mig... Väldigt enkelt... Min syster anmälde sig, och jag var inte säker på att hon inte skulle gå i mål. (hon är väldigt tjurig). Så man kan säga att jag blev utmanad. Men på något sätt har de en fördel med sig... skulle jag inte kän
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 09:27Om du kommer imål. Utan skador... Har aldrig sprungit så långt själv, och är itne det minsta sugen, men kan förstå tjusningen med att göra något som så toalt övergår det man är tränad för. Bara för att, liksom. Jag hade nog inte fixat det.
Om du kommer imål. Utan skador... Har aldrig sprungit så långt själv, och är itne det minsta sugen, men kan förstå tjusningen med att göra något som så toalt övergår det man är tränad för. Bara för att, liksom. Jag hade nog inte fixat det.
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 09:31Jag håller med Magnus N och Anders Rosqvist. Varför ens tänka på att springa ett marathon när man är så illa förberedd som du är?! Kroppen ska hålla länge och det är stor risk att du drar på dig skador på en så lång distans när du inte är van vid det! Jag
Jag håller med Magnus N och Anders Rosqvist. Varför ens tänka på att springa ett marathon när man är så illa förberedd som du är?! Kroppen ska hålla länge och det är stor risk att du drar på dig skador på en så lång distans när du inte är van vid det! Jag
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 10:23Jag antar jag får ta till mig råden att inte springa också. Jag får se hur de går och känns... Antar jag inte ska vara för stolt eller envis för att bryta om kroppen säger ifrån.
Får rapportera om en månad hur de gått. Har någon fler tips att bestänka så
Jag antar jag får ta till mig råden att inte springa också. Jag får se hur de går och känns... Antar jag inte ska vara för stolt eller envis för att bryta om kroppen säger ifrån.
Får rapportera om en månad hur de gått. Har någon fler tips att bestänka så
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 10:54Maxtiden i Stockholm är väl tilltagen och det går i princip att gå runt på 6 timmar. Mitt tips om du är ovan att springa är att gå ut väldigt lugnt och att växla jogg och promenader redan från start även om det känns konstigt att börja gå när du är pigg.
Maxtiden i Stockholm är väl tilltagen och det går i princip att gå runt på 6 timmar. Mitt tips om du är ovan att springa är att gå ut väldigt lugnt och att växla jogg och promenader redan från start även om det känns konstigt att börja gå när du är pigg.
Quote from Funbeat user on 1 May 2013, 11:05Maxtiden är 6 timmar. Promenera 21098 meter på tre timmar, och gör det I DAG.
Sedan har du själv svar på din fråga.
Maxtiden är 6 timmar. Promenera 21098 meter på tre timmar, och gör det I DAG.
Sedan har du själv svar på din fråga.