Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det finns rätt många kloka svar redan.
Men
Sänk hastigheten så, både på din träning och på loppet så kommer det gå
5:15 fart är rätt bra fart för en som vägen +100. Mycket sällan jag har det tempot på mina träningspass.
Det är ungefär hälften av de starta

Innan jag säger något annat - att försöka sig på en mara med 1 månads löpträning är en dålig idé för de flesta.

Men - om du sprungit GV flera år och gjort det på 1:45 som bäst (i närtid?) låter det som om du kan klara ett marathon på lite jävlar anamma o

Om detta är på allvar: satsa på Stockholm Marathon 2014. Lite mer än en månad ska man nog träna för ett maratonlopp...

Jag sprang Göteborgsvarvet på 1:45 eller 1:46 eller vad de nu var förra året. Min bästa tid gjorde jag för 5 år sedan på 1:35:30... men då hade jag tränat 3 pass löpning sedan januari + 2 pass i veckan lagsport (per vecka). Så de är en helt annan situatio

Med tanke på att du
1) gjorde bra tider för några år sedan
2) har slutat träna
3) har gått upp en hel del

så tror jag att din vilja är mycket större än din förmåga. Sannolikheten för skador är alldeles för hög.

Lägg ner den här satsningen, säger jag. Ä

Nu har jag i vart fall släpat mig runt göteborgsvarvet. Tog mig ganska exakt 2 timmar (och 15 sekunder) så var ett kvitto på vad min kropp duger till. Tog de lugnt redan från start, och lyckades hålla ganska jämnt tempo hela vägen. Benen kändes helt okej

Hej Anders.

Mina erfarenheter. Visserligen inte lika stor som du, men rätt långsam.

Halvmara på 2 timmar stämmer för mig. Maran för mig tar då nära 5 timmar. Så planera för ett långsamt tempo, kanske mot ett resultat kring 5 timmar. Ta det väldigt lugnt

Hur gick det för dig?

Det finns tre Anders Dahlén i resultatlistan, gissar på 4:37-tiden.

Inte dåligt förberedd men...:-(
http://micolek.blogg.se/2013/june/annu-en-marathonhistoria.html