Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIlla illa illa
You need to log in to create posts and topics.

Efter 61 pass sen årskiftet var det så dags för företagets konditionstest.
Upp på motionscykel.

Skala 1-5

1 =kass
5= proffs

Jag blev en 2a!

Nu är det bara att öka träningsmängden...

Ouch!

Frågan är om det är mängd eller kvalitet på träning som behövs. Under hur lång period har du haft dina 61 pass?

Verkar helskumt...Är det helt säkert att du inte vänt på skalan ? 😀
Jag skulle dö av chock med din träningsmängd. 5 km på under 20 min det är väl bra det, sett ur ett genomsnittsperspektiv......

Är man väldigt ovan vid cykling kan man nog få taskigt resultat även om kondisen totalt sett är ok. Rörelseeffektiviteten är ju ganska grenspecifik

Med all respekt Niklas, men jag kikade i din träningskalender och såg:
Löpning
31 min 31 sek
4 km
Det är tyvärr bara en 2:a på samma skala.

Det är bara till att tacka och köra på.
Fortsätt att köra tre löppass i veckan så når du snart resultatet 3 och nä

Vilken skala är det?

31.31 hehehe
kan vara snurrigt men siffrorna är mest för mej.
Jag gymade och gjorde säkert en massa annat om det är nåt pass nyligen du syftar på?
Min garmin bara snurrade, brukar slå på den när jag lämnar omklädningsrummet oavsett vad som står på schemat

Räknar dom efter 220-ålder så har du nog felet där.
Deras uträkning stämmer inte eftersom din riktiga maxpuls är högre.

Kan det vara så?

Ja du Niklas, det där känner jag igen 🙂

När jag mönstrade (för en herrans massa år sedan) fick jag "genomsnittlig" eller om det var "måttlig" resultat på kondition efter det där muppiga cykeltestet. Det speglade inte direkt verkligheten eftersom jag tr

Du ska nog ändra inställningen till cyklingen till nästa gång. "jag hatar cykling" är inte det det bästa att peppa sig själv mentalt innan ett max-test. Om du vill lyckas på ett sånt testa kan jag föreslå att du kör några spinningpass veckorna innan.