Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIlla illa illa
You need to log in to create posts and topics.

Företagens konditionstest brukar bygga på formeln Maxpuls = 220-ålder. Det lyser inte riktigt igenom men så är det. Alla gamla hederliga varianter kan man faktiskt skrota.
Felet i dessa test jättestort. Man kan eventuellt använda dessa på en hel åldersgru

Jag fick även reda på mitt vo2max... 33!!

Lite lustigt eftersom jag nyss gjorde ett test där man mäter in och ut andningsluften
Och tar blodprov.
Då fick jag över 63...

Så jag vet inte...

I den sämsta varianten av dessa konditionstest (som användes på ett ställe jag jobbade på) behöver man inte ens byta om. Man trampar i 6 minuter på en cykel utan att bli svett. 🙂

Mät dina reella prestationer istället så får du en bättre kvittens på var du ligger. Jag vet inte vad du gjorde för test men springer du 5 km på 23 minuter är du iaf inte dåligt tränad. Däremot låter det VÄLDIGT tveksamt att du skulle ha en vo2max på 63 m

Cykeltestet på mönstringen var intressant. När marginalen var tillräcklig kunde man sluta.

Jag fick faktiskt inte byta om...
Men visst är det lite märkligt?

Jag hänger så klart inte upp mitt liv på nåt test men det är
Ändå ganska intressant hur olika det kan bli.
När jag mönstrade till exempel fick jag kliva av cykeln utan att
Fortsätta för d

63 i Vo2max är ett bra värden. Helt möjligt att du kan ha! För en idrottare säger det mest "hur bra du kan bli". Det som sedan är intressant är hur länge och hur nära du kan jobba vid tävling. Jag har en person i min klubb som hade ett värde på 76. Själv

Bra beskrivet *tummen upp*
Precis så sa dom till mej efter mitt test.
Å i mitt fall har jag dålig uthållighet, å det är där
Jag borde lägga mitt krut. Problemet är att jag har svårt
att få till pass som e längre än 60min, huvudorsaken är faktiskt
att j

japp du har rätt!

Om du inte orkar träna längre än 60min så kan du köra oftare istället 🙂 När man talar om uthållighet lokalt finns det många faktorer som spelar in. Det viktiga jag säger till de jag "tränar" eller pushar igång är att få en kontinuite

Vad är det för vo2max-värde ni anger? Det kan knappast vara dl/minut?

Roddaren Lassi Karonen är den idrottsman som har det högsta uppmätta värdet vo2max på Riksidrottsförbundets testcenter på Bosön. Han har 72 dl.

Med all respekt, men jag tror INTE att