Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIllamående efter långpass
You need to log in to create posts and topics.

Så har det hänt igen, för tredje gången på raken. Nu när långpassen inför min första mara (Sthlm) har krupit upp över 35 km passerar tydligen min kropp någon magisk gräns och jag blir rejält illamående efteråt. Det känns lite paradoxalt att kroppen reager

Jag blir ofta lite illamående och har svårt att äta fast mat redan efter pass längre än 2 mil. Löser det genom att ta en proteindrink det första jag gör när jag kommer hem efter passet - dryck går alltid att få i sig tycker jag. Kan jag fortfarande inte ä

hej, jag kör max 3 timmars pass med bara banan & en kopp kaffe innan.
jag tar med 2 gel and även några GT sport tabletter utöver vatten.
Än så länge ingen "illamående" efter såna långa pass.
men jag springer inte så fort heller bara 27km.

Kan det inte vara Resorben du mår illa av och eller brist på salt?? Försök att dricka upp dig ordentligt före passet, ta sedan med dig (och/eller lägg ut flaskor längs spåret)vatten med salt och socker i, salt är urviktigt!!

Hej hopp,enligt mina erfarenheter tror jag att du skall tänka mer på vad du äter innan ett pass på 3h eller längre.Själv brukar jag bara äta mer utav mat,när jag springer brukar det funka med Snickers o Vitargo Proffesinal.Testade att käka mackor med jord

Illamående är mitt stora problem när det gäller långvarig fysisk ansträngning. Det är otäckt 🙁

Min erfarenhet är att det hjälper att dricka elektrolyt. Ibland fyller jag vattensäcken med detta och dricker eller äter i stort sett inget annat (upp till 5 timmars träning/tävling).

Det har hänt att jag mått illa efter långpass, ganska ofta är aptite

Elektrolyten i batteri killar så gott i magen.

Har lite samma problem, fast bara på tävling ...

Efter 35 km börjar illamåendet, och jag får vara försiktig med vad jag dricker.
Kolhydratladdat dagen innan, men kanske ätit för lite på morgonen.

Dessutom får jag väldigt lågt blodtryck.

Detta har hänt

Det ante mig att jag inte var ensam...

Får tacka för kloka synpunkter. Att äta bättre innan är nog en bra början - jag brukar inte ha några större problem att springa med mat i magen (särskilt inte lugn distansnötning) och då slipper man ju en del logist