Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 12:16Jag tror absolut på sötsaker, som du sa. Försök få i dig något så snabbt du bara kan. Kanske smoothie om flytande känns lättare att få ner. Bara häll i dig den och sen in och värm upp dig i duschen.
För mig blev det lättre med tiden, kroppen vänjer sig v
Jag tror absolut på sötsaker, som du sa. Försök få i dig något så snabbt du bara kan. Kanske smoothie om flytande känns lättare att få ner. Bara häll i dig den och sen in och värm upp dig i duschen.
För mig blev det lättre med tiden, kroppen vänjer sig v
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 12:22Hej, jag är ingen expert - rikltigt blåbär men min trick är att hela tiden hålla koll på hur kroppne känns och under ett 3 tims pass tex tar jag halv gel redan efter 35-40 min, halva igen runt 1tim20 min, sedan vid 2 timmars, och sista 2tim30. vatten varj
Hej, jag är ingen expert - rikltigt blåbär men min trick är att hela tiden hålla koll på hur kroppne känns och under ett 3 tims pass tex tar jag halv gel redan efter 35-40 min, halva igen runt 1tim20 min, sedan vid 2 timmars, och sista 2tim30. vatten varj
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 17:34--------------------------
- Jag mår dåligt när jag inte får i mig ordentligt med vätska.
- Jag mår dåligt när jag inte får i mig salt och/eller energi.
- Jag mår inte dåligt när passet innehåller pauser där jag vilar någon minut eller åtminstone tar det
--------------------------
- Jag mår dåligt när jag inte får i mig ordentligt med vätska.
- Jag mår dåligt när jag inte får i mig salt och/eller energi.
- Jag mår inte dåligt när passet innehåller pauser där jag vilar någon minut eller åtminstone tar det
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 19:06Jag har helt slutat med långpass....så därför mår jag inte dåligt. Tror inte jag gjorde det när jag höll på med dom där varianterna heller vad det nu anbelangar. Kör nu marathonlopp istället...å efter dom så mår jag alldeles utomförträffligt...hehe. Skipp
Jag har helt slutat med långpass....så därför mår jag inte dåligt. Tror inte jag gjorde det när jag höll på med dom där varianterna heller vad det nu anbelangar. Kör nu marathonlopp istället...å efter dom så mår jag alldeles utomförträffligt...hehe. Skipp
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 19:22Brukar ha hyfsat lätt att proppa i mig direkt efter passet men har det varit ett jobbigt pass kommer illamåendet efteråt sen. Jag relaterar det till hur jag ätit och druckit under passet. Behöver inte bara kolhydrater och protein utan bukfylla som helst k
Brukar ha hyfsat lätt att proppa i mig direkt efter passet men har det varit ett jobbigt pass kommer illamåendet efteråt sen. Jag relaterar det till hur jag ätit och druckit under passet. Behöver inte bara kolhydrater och protein utan bukfylla som helst k
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 20:53Det hände mig då jag hade för mycke kläder på mig..jag va dum o kämpade på o väl i Mål på t ex milspåret,badade jag i svett..men de gick över på c:a 15 min..
Det hände mig då jag hade för mycke kläder på mig..jag va dum o kämpade på o väl i Mål på t ex milspåret,badade jag i svett..men de gick över på c:a 15 min..
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:26Aaaaaa - jag har haft exakt samma problem! Jag hade riktiga nära-dödenupplevelser och ofta efter eller t.o.m. långt efter målgång - i regel inträffade det exakt 3 timmar efter start faktiskt. Det var nära att jag slutade springa pga detta faktiskt.
Men j
Aaaaaa - jag har haft exakt samma problem! Jag hade riktiga nära-dödenupplevelser och ofta efter eller t.o.m. långt efter målgång - i regel inträffade det exakt 3 timmar efter start faktiskt. Det var nära att jag slutade springa pga detta faktiskt.
Men j
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:38Kan vara så. Ska pröva utan nästa gång, och se till att få i mig lite salt och socker på vägen. En riktig sockerbomb direkt efter hemkomst bör också kunna sätta snurr på tillvaron.
Jag har alltid varit skeptisk till gel och bars och allsköns konstiga ene
Kan vara så. Ska pröva utan nästa gång, och se till att få i mig lite salt och socker på vägen. En riktig sockerbomb direkt efter hemkomst bör också kunna sätta snurr på tillvaron.
Jag har alltid varit skeptisk till gel och bars och allsköns konstiga ene
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:48Men hur ska du få i dig salt?
Jag har nämligen en teori om att det är saltet i sportdrycken som är boven. Gel tål jag fint - den innehåller bara ren glukos, inget salt.
Men hur ska du få i dig salt?
Jag har nämligen en teori om att det är saltet i sportdrycken som är boven. Gel tål jag fint - den innehåller bara ren glukos, inget salt.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:52Lite salt i vattnet. När kroppen får slut på salt kan man inte tillgodogöra sig vattnet utan det ligger bara och skvalpar. Det är så man åker på det bisarra tillståndet vattenförgiftning som kan vara minst lika farligt som uttorkning.
Or so I heard.
Lite salt i vattnet. När kroppen får slut på salt kan man inte tillgodogöra sig vattnet utan det ligger bara och skvalpar. Det är så man åker på det bisarra tillståndet vattenförgiftning som kan vara minst lika farligt som uttorkning.
Or so I heard.