Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 20:47Jag tycker snarare jag får huvudvärk och blir lite illamående av saltbrist? Jag brukar ta ett paket salt på McD eller liknande högklassigt etablissemang och ha med mig på maran. Kan vara otroligt gott när det känns som om allt vatten bara "rinner igenom"
Jag tycker snarare jag får huvudvärk och blir lite illamående av saltbrist? Jag brukar ta ett paket salt på McD eller liknande högklassigt etablissemang och ha med mig på maran. Kan vara otroligt gott när det känns som om allt vatten bara "rinner igenom"
Quote from Matthew Kerr on 12 May 2010, 22:07Jag kom på en punkt till!
- Jag mår inte illa medan jag springer, det kommer först efteråt när jag har lugnat ner mig och pulsen.
Och så vill jag förtydliga en grej med sportdrycken. Det här gäller iallafall mig: När jag dricker sportdryck (vilket sälla
Jag kom på en punkt till!
- Jag mår inte illa medan jag springer, det kommer först efteråt när jag har lugnat ner mig och pulsen.
Och så vill jag förtydliga en grej med sportdrycken. Det här gäller iallafall mig: När jag dricker sportdryck (vilket sälla
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 09:46Jenny: Bra tips, det ska jag också göra!
Jenny: Bra tips, det ska jag också göra!
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 09:55Jag vet att jag kanske är tjatig, men testa sportdrycken Hammer Nutrition Perpetuem på pass över 2 timmar så ska ni se att era energiproblem löser sig.
Illamående kan naturligtvis ha flera orsaker, men vätskebrist och lågt blodsocker är nog största bova
Jag vet att jag kanske är tjatig, men testa sportdrycken Hammer Nutrition Perpetuem på pass över 2 timmar så ska ni se att era energiproblem löser sig.
Illamående kan naturligtvis ha flera orsaker, men vätskebrist och lågt blodsocker är nog största bova
Quote from Jonny Persson on 13 May 2010, 12:01Sebastian: Reklam är väl schysstast att betala Olle för? Om inte annat så bör du upplysa om att dina produkttips är grejer som du själv kränger.
Sebastian: Reklam är väl schysstast att betala Olle för? Om inte annat så bör du upplysa om att dina produkttips är grejer som du själv kränger.
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 14:56Tomas, hur mycket tar du ut dig på dina långpass? Det låter i mina öron lite som om du tar ut dig för mycket på långpassen. Jag har bara kännt så där efter ett par lopp och det är då jag pressat min kropp till det yttersta, men så mycket behöver/ska man j
Tomas, hur mycket tar du ut dig på dina långpass? Det låter i mina öron lite som om du tar ut dig för mycket på långpassen. Jag har bara kännt så där efter ett par lopp och det är då jag pressat min kropp till det yttersta, men så mycket behöver/ska man j
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 16:56Det finns (åtminstone) tre olika problem:
Problem 1: illamående av sportdryck o dyl
Problem 2: illamående under (i slutet av) långpass
Problem 3: illamående efter långpass.Frågan är om problemen hänger samman? Tja, inte för alla tydligen. MEN, om man t.
Det finns (åtminstone) tre olika problem:
Problem 1: illamående av sportdryck o dyl
Problem 2: illamående under (i slutet av) långpass
Problem 3: illamående efter långpass.
Frågan är om problemen hänger samman? Tja, inte för alla tydligen. MEN, om man t.
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 17:19Jonas Persson tror jag har löst hela problemet. Kuta nu tillsammans med någon som HÅLLER NERE TEMPOT ordentligt för det ska man väl göra under ett långpass. Tror att du ska prova detta först å sen så kommer det nog att funka skitabra.!?
Jonas Persson tror jag har löst hela problemet. Kuta nu tillsammans med någon som HÅLLER NERE TEMPOT ordentligt för det ska man väl göra under ett långpass. Tror att du ska prova detta först å sen så kommer det nog att funka skitabra.!?
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 12:37Jonas P: Jag ger mig inte ut med målsättningen att maxa på sträckan eller köra slut på mig, men om man inte är van sedan länge att springa 30+ så tar man ju tämligen slut ändå.
Du har helt klart en poäng, och jag är medveten om att jag ofta kör lite för
Jonas P: Jag ger mig inte ut med målsättningen att maxa på sträckan eller köra slut på mig, men om man inte är van sedan länge att springa 30+ så tar man ju tämligen slut ändå.
Du har helt klart en poäng, och jag är medveten om att jag ofta kör lite för
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 23:06Kjell, du måste missförstått. Jag har inte problem med illamående mer än vid något enstaka tillfälle efter ett lopp, och då vet jag att det beror på att jag tagit ut alla krafter som funnits i kroppen för att pressa mig till en bra tid.
Kjell, du måste missförstått. Jag har inte problem med illamående mer än vid något enstaka tillfälle efter ett lopp, och då vet jag att det beror på att jag tagit ut alla krafter som funnits i kroppen för att pressa mig till en bra tid.