Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 12:43För min del är jag försiktig med att lita alltför mycket på vad högutbildade experter rekommenderar. De är nog väldigt duktiga inom sina områden, men har en tendens att ha ett lite snävt synfält.
- Ortopeden rekommenderar inlägg.
- Kirurgen vill operera
För min del är jag försiktig med att lita alltför mycket på vad högutbildade experter rekommenderar. De är nog väldigt duktiga inom sina områden, men har en tendens att ha ett lite snävt synfält.
- Ortopeden rekommenderar inlägg.
- Kirurgen vill operera
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 12:50Nå, var och en gör som de vill men jag säger inte emot en enig expertis (igen).
Däremot skulle det inte heller falla mig in att komma med stensäkra råd om hur andra ska sköta sina skador eller besvär som så ofta förekommer på teh interweb. Dela med sig
Nå, var och en gör som de vill men jag säger inte emot en enig expertis (igen).
Däremot skulle det inte heller falla mig in att komma med stensäkra råd om hur andra ska sköta sina skador eller besvär som så ofta förekommer på teh interweb. Dela med sig
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:18Ett "problem" kan ju vara att rekommendera folk att bekämpa de vanliga överbelastningsskadorna hos begynnnade löpare som kommer sig av för dåligt tillvänjning och för höga doser. Att springa skadefritt är en långsam tillvänjning för alla, vilket nog de fl
Ett "problem" kan ju vara att rekommendera folk att bekämpa de vanliga överbelastningsskadorna hos begynnnade löpare som kommer sig av för dåligt tillvänjning och för höga doser. Att springa skadefritt är en långsam tillvänjning för alla, vilket nog de fl
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:28Eller så skonar/skyddar ett hjälpmedel så mycket att man drar på sig nån annan skada nån annanstans istället. Alltså kan inga hjälpmedel (lr bara fötter) i hela världen ersätta avsaknaden av en hjärna 😉
Eller så skonar/skyddar ett hjälpmedel så mycket att man drar på sig nån annan skada nån annanstans istället. Alltså kan inga hjälpmedel (lr bara fötter) i hela världen ersätta avsaknaden av en hjärna 😉
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:30Kul med respons på mina funderingar! 🙂
Lars Brinkhoff skrev: "För min del är jag försiktig med att lita alltför mycket på vad högutbildade experter rekommenderar. De är nog väldigt duktiga inom sina områden, men har en tendens att ha ett lite snävt syn
Kul med respons på mina funderingar! 🙂
Lars Brinkhoff skrev: "För min del är jag försiktig med att lita alltför mycket på vad högutbildade experter rekommenderar. De är nog väldigt duktiga inom sina områden, men har en tendens att ha ett lite snävt syn
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:32När jag var nybörjare fanns hjärnan men den saknade för ändamålet relevant innehåll, men det kanske bara var ett problem för mig. Alla andra nybörjare har säkert full kunskap när de drar igång 🙂
När jag var nybörjare fanns hjärnan men den saknade för ändamålet relevant innehåll, men det kanske bara var ett problem för mig. Alla andra nybörjare har säkert full kunskap när de drar igång 🙂
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:41Jag känner flera löpare som skaffade inlägg i början av sin träningskarriär och sedan behållit dem. Då undrar man ju om de passerat stadiet då inläggen inte längre behövs? Fast å andra sidan är jag själv en person som mycket ogärna ändrar på något som fun
Jag känner flera löpare som skaffade inlägg i början av sin träningskarriär och sedan behållit dem. Då undrar man ju om de passerat stadiet då inläggen inte längre behövs? Fast å andra sidan är jag själv en person som mycket ogärna ändrar på något som fun
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:45Varje kropp är unik och varje kropp har en del som säger stopp först när hållfastheten sätter gränsen. När det stoppet har övervunnits kommer nästa osv osv osv. Jag personligen driver en seriös elitsatsning och det är inte många pass jag springer där jag
Varje kropp är unik och varje kropp har en del som säger stopp först när hållfastheten sätter gränsen. När det stoppet har övervunnits kommer nästa osv osv osv. Jag personligen driver en seriös elitsatsning och det är inte många pass jag springer där jag
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:50Jag testade faktiskt ett kort pass utan inlägg, bara 5km, för inte så länge sedan just för att jag inbillade mig att jag inte behöver inläggen.
Jag är fortfarande öm inne i foten efter det (det sträcker sig från centralt inuti foten till en decimeter upp
Jag testade faktiskt ett kort pass utan inlägg, bara 5km, för inte så länge sedan just för att jag inbillade mig att jag inte behöver inläggen.
Jag är fortfarande öm inne i foten efter det (det sträcker sig från centralt inuti foten till en decimeter upp
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:595 km verkar lite drastiskt, tycker jag! 100 meter är mer i storleksordning med vad jag skulle provat.
Jag tror inte heller jag har hört talas om någon som skadat sig av sina inlägg.
5 km verkar lite drastiskt, tycker jag! 100 meter är mer i storleksordning med vad jag skulle provat.
Jag tror inte heller jag har hört talas om någon som skadat sig av sina inlägg.