Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 13:59Annica: Men om du alltid har sprungit med inlägg och byggt musklerna i dina ben med dem är det inte konstigt att det börjar göra ont när du plötsligt tar bort dem? Jag tänker mig att det är lite som att få träningsvärk när man börjar träna något man inte
Annica: Men om du alltid har sprungit med inlägg och byggt musklerna i dina ben med dem är det inte konstigt att det börjar göra ont när du plötsligt tar bort dem? Jag tänker mig att det är lite som att få träningsvärk när man börjar träna något man inte
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:03Benne>> Annikas problem är inte muskulärt utan det är att hon pronerar. Eller?
Benne>> Annikas problem är inte muskulärt utan det är att hon pronerar. Eller?
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:09Lars, hoppla....jag som tyckte 5km var kort..! Det var ju inte så att jag körde barfota, jag hade ju fortfarande mina väldämpade skor (så rymliga de blev utan inlägg).
Bennu, det är ensidigt. Bara i vänsterfoten alltså, så jag betvivlar att det är tränin
Lars, hoppla....jag som tyckte 5km var kort..! Det var ju inte så att jag körde barfota, jag hade ju fortfarande mina väldämpade skor (så rymliga de blev utan inlägg).
Bennu, det är ensidigt. Bara i vänsterfoten alltså, så jag betvivlar att det är tränin
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:11En relaterad fråga: kostar inlägg något i fråga om prestandasänkning? Alltså skulle den som springer med inlägg (hypotetiskt) göra aningen bättre resultat utan dem givet att besvären som inläggen tar hand om inte fanns?
Eller tvärtom, och kanske mera lån
En relaterad fråga: kostar inlägg något i fråga om prestandasänkning? Alltså skulle den som springer med inlägg (hypotetiskt) göra aningen bättre resultat utan dem givet att besvären som inläggen tar hand om inte fanns?
Eller tvärtom, och kanske mera lån
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:15Oskar, det är många saker i min västerfot utom just det (ett mellanfotsben har en tendens att glida ur position t ex så hela foten blir stel och knäpp, stortån på samma fot är ganska stel och blir öm mellanåt, foten är dessutom helt befriad från hålfot m.
Oskar, det är många saker i min västerfot utom just det (ett mellanfotsben har en tendens att glida ur position t ex så hela foten blir stel och knäpp, stortån på samma fot är ganska stel och blir öm mellanåt, foten är dessutom helt befriad från hålfot m.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:16Oskar: Jo, jag förstår det. Tänkte bara att själva pronationen påverkade hela benmekanismen som sköts av muskler, senor, o.s.v. Tänker jag fel nu eller?
Men nu fick jag svar av Annica som i.o.f.s motsade den teorin, så... 🙂
Oskar: Jo, jag förstår det. Tänkte bara att själva pronationen påverkade hela benmekanismen som sköts av muskler, senor, o.s.v. Tänker jag fel nu eller?
Men nu fick jag svar av Annica som i.o.f.s motsade den teorin, så... 🙂
Quote from Jonny Persson on 9 March 2011, 14:16Mikael: Om inläggen korrigerar något som inte längre behöver korrigeras så kommer du tappa i prestation. Men det är lite samma diskussion huruvida man tjänar på lätta skor eller inte. Är det så att man kan springa loppet med bra teknik i de lättare skorna
Mikael: Om inläggen korrigerar något som inte längre behöver korrigeras så kommer du tappa i prestation. Men det är lite samma diskussion huruvida man tjänar på lätta skor eller inte. Är det så att man kan springa loppet med bra teknik i de lättare skorna
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:16Mikael>> Tävlingsskor ska ju vara så lätta som möjligt och inlägg extra vikt vilket borde svara på båda frågorna. Däremot riktigt långa lopp kanske det är en annan sak.
Mikael>> Tävlingsskor ska ju vara så lätta som möjligt och inlägg extra vikt vilket borde svara på båda frågorna. Däremot riktigt långa lopp kanske det är en annan sak.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:18Ett inlägg väger cirka 80g enligt min hushållsvåg 🙂
Båda bör mao väga 160g - hur mycket extra vikt det blir på t ex en mara vågar jag inte ens tänka på... (#)
Ett inlägg väger cirka 80g enligt min hushållsvåg 🙂
Båda bör mao väga 160g - hur mycket extra vikt det blir på t ex en mara vågar jag inte ens tänka på... (#)
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 14:19Sedan plockar man ur de vanliga innersulorna och ersätter dom med inläggen. Inte +160 alltså.
Sedan plockar man ur de vanliga innersulorna och ersätter dom med inläggen. Inte +160 alltså.