Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det ngn som vet varför rundorna ändrar längd när man ska redigera sitt träningspass? Vid imatningen står det samma längd på rundan som i garmin connect men när man ska redigera sin runda så har rundan minskat i längd och även påverkat medelhastighet.

Teori: Kontinentalplattornas rörelser....

Nej tyvärr vet jag inte varför.
Däremot har jag märkt av samma problem...

Garmin är en riktigt nitlott.

Nä, jag vill minnas att vi diskuterat detta förrut och kom fram till att Funbeat räknar om rundan så att den ska ta mindre plats. Då blir den också onoggrannare och får annan längd.

Jag kikade i en tcx-fil och där står faktiskt redan sträckan så den ska inte behöva räknas om...

...

2008-01-03T10:35:17Z

Fast det diffar ju från klockan till garmin training center (eller vad det heter) oxå. Och definitivt till Sport Tracks (jag får filerna av min kära make när jag lånar hans klocka).

Fp. David Ps anti-Garminkampanj är en riktig nitlott. Lägg ner!

Troligen räknar funbeat om sträckan från de loggade GPS positionerna. Sporttracks gör likadant. Eftersom de är sparade mer sällan än den informationen klockan har så blir uträkningarna inte

Jag tycker det är lite konstigt iaf. Nu har jag ingen Garmin och har aldrig haft men som jag förstår det, rätta mig om jag har fel, laddar man ner data mha ANT till datorn där man har ett mottagande program (förstås) som skapar en tcx-fil? I den tcx-file

Christer, en tcx från min Garmin 310 är i proncip identisk med ditt exempel ovan

2010-04-06T16:38:54Z

1481.9600000</TotalT