Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 11:21Jo, irritationsmomentet uppstår när man med avsikt springer en bestämd sträcka och sedan finner att den ändrar värde vid import i FunBeat.
Jag sprang t.ex. Summarutmaningen nyligen och stoppade när GPS-klockan visade anmodade 5 km. Vid import blev dock s
Jo, irritationsmomentet uppstår när man med avsikt springer en bestämd sträcka och sedan finner att den ändrar värde vid import i FunBeat.
Jag sprang t.ex. Summarutmaningen nyligen och stoppade när GPS-klockan visade anmodade 5 km. Vid import blev dock s
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 11:28Christer, jag önskar jag visste det faktiskt, men jag blir inte klok på det. Den enda tcx-fil jag hittar är ett pass jag exporterat för att få se hur en sån ser ut.
Jag begriper ingenting 😛
Christer, jag önskar jag visste det faktiskt, men jag blir inte klok på det. Den enda tcx-fil jag hittar är ett pass jag exporterat för att få se hur en sån ser ut.
Jag begriper ingenting 😛
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 12:51Mina rundor blir längre (fler km) när jag försöker skicka dom från TC till min träningsdagbok och vips är jag supersnabb eftersom tiden fortfarande är densamma.
Mina rundor blir längre (fler km) när jag försöker skicka dom från TC till min träningsdagbok och vips är jag supersnabb eftersom tiden fortfarande är densamma.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 13:40När du tar "Redigera" så får du ju valet ifall du vill rita om rundan med minst 20 m mellan punkterna.
Jag lyckas alltid svara fel på den frågan, tycker den är ologiskt ställd, och då sneddar jag varenda hörn där jag sprungit!
När du tar "Redigera" så får du ju valet ifall du vill rita om rundan med minst 20 m mellan punkterna.
Jag lyckas alltid svara fel på den frågan, tycker den är ologiskt ställd, och då sneddar jag varenda hörn där jag sprungit!
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 13:41Då fuskar du.
Då fuskar du.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 16:55Som någon sa, det är kul att läsa era teorier. Någon av er hade dessutom rätt. Så här fungerar det idag:
Vid inläsningen från klockan så hämtas sträckan som är lagrat på passet. Datafältet i tcx-filen heter DistanceMeters.
När man redigerar en runda så
Som någon sa, det är kul att läsa era teorier. Någon av er hade dessutom rätt. Så här fungerar det idag:
Vid inläsningen från klockan så hämtas sträckan som är lagrat på passet. Datafältet i tcx-filen heter DistanceMeters.
När man redigerar en runda så
Quote from Elias Engqvist on 1 May 2010, 23:25Nyfiken: Använder du Haversine-formeln?
Nyfiken: Använder du Haversine-formeln?
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 10:40Nope, det är Googles formel som används. Den aproximerar jorden som en sfär. Ger bra resultat, men när polerna kan det diffa en liten liten smula.
Nope, det är Googles formel som används. Den aproximerar jorden som en sfär. Ger bra resultat, men när polerna kan det diffa en liten liten smula.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 14:06Vad betyder "nära" i det här sammanhanget? Är någon del av Sverige nära Nordpolen?
Vad betyder "nära" i det här sammanhanget? Är någon del av Sverige nära Nordpolen?
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 20:18Det törs jag inte svara på. Google skriver så här: "By default, this distance is calculated given the default equatorial earth radius of 6378137 meters. The earth is approximated as a sphere, hence the distance could be off as much as 0.3%, especially in
Det törs jag inte svara på. Google skriver så här: "By default, this distance is calculated given the default equatorial earth radius of 6378137 meters. The earth is approximated as a sphere, hence the distance could be off as much as 0.3%, especially in