Quote from Elias Engqvist on 3 May 2010, 22:06Oj, jag har för mig att man brukar räkna med 6371km radie!
Oj, jag har för mig att man brukar räkna med 6371km radie!
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:23Jag litar på att Google har gjort rätt.
Jag litar på att Google har gjort rätt.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:40Om man är nära polerna så får man 30 meter på milen från den felkällan alltså. Hur mycket är det i sammanhanget då? Hur stor är differensen mellan de olika värdena?
Om man är nära polerna så får man 30 meter på milen från den felkällan alltså. Hur mycket är det i sammanhanget då? Hur stor är differensen mellan de olika värdena?
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 17:51Stämmer, 30 meter blir det. I värsta fall. Kan ju tilläggas att GPS-funktionen i klockorna knappast har bättre pricksäkerhet. Så Googles avståndsberäkning bör rimligtvis "drunkna" bland övriga felkällor.
Stämmer, 30 meter blir det. I värsta fall. Kan ju tilläggas att GPS-funktionen i klockorna knappast har bättre pricksäkerhet. Så Googles avståndsberäkning bör rimligtvis "drunkna" bland övriga felkällor.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 22:01En del av skillnaderna beror på att klockan har mer gps-punkter att räkna med den sparar helt enkelt inte alla punkterna i tcx-filerna. (Man kan prova att ändra till att den sparar en punkt varje sekund men det tar väldigt mycket plats). Klockan vet oxå m
En del av skillnaderna beror på att klockan har mer gps-punkter att räkna med den sparar helt enkelt inte alla punkterna i tcx-filerna. (Man kan prova att ändra till att den sparar en punkt varje sekund men det tar väldigt mycket plats). Klockan vet oxå m
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 13:18Jag har märkt att vid överföringen till Funbeat så tas INTE hänsyn till om jag stoppat klockan en stund och promenerat en liten bit, vilket jag inte själv räknar som löpning, men vid importen kan jag lätt få flera kilometer längre löpsträcka, naturligtvis
Jag har märkt att vid överföringen till Funbeat så tas INTE hänsyn till om jag stoppat klockan en stund och promenerat en liten bit, vilket jag inte själv räknar som löpning, men vid importen kan jag lätt få flera kilometer längre löpsträcka, naturligtvis
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 19:13Gissa om jag blev snopen över både sträcka och tid när jag stoppade klockan, körde bil hem och satte på pannlampa och reflex och sedan fortsatte mitt långpass hemifrån för att komma upp i den sträcka jag bestämt mig för trots att det mörknade fortare än f
Gissa om jag blev snopen över både sträcka och tid när jag stoppade klockan, körde bil hem och satte på pannlampa och reflex och sedan fortsatte mitt långpass hemifrån för att komma upp i den sträcka jag bestämt mig för trots att det mörknade fortare än f